Universal Music Sweden

Markus Krunegård tar hjälp av fans för att skriva ny låt

Pressmeddelande   •   Maj 05, 2014 12:18 CEST

Var med och skriv texten till Markus Krunegårds nya låt Rastlöst blod

4 Juni släpps Markus Krunegårds nya album "Rastlöst blod". Låten med samma namn som ska vara med på skivan är dock inte klar. Markus Krunegård ber nu fansen hjälpa honom göra texten till låten. Information om hur man bidrar hittar man på www.rastlöstblod.se

Man kan bidra med ett ord eller en hel mening, tanken är att låten ska handla om sånt som gör oss rastlösa, säger Markus Krunegård. Hela processen kommer gå att följa på sajten och på Instagram @Markus_krunegard #rastlöstblod

Markus om Rastlöst blod:

Jag vill kalla detta ett konstprojekt, ett kollektivt verk av rastlösa individer, men det är också, kanske, en enkel väg ut för en uttråkad Markus Krunegård.

Skivan ska heta "Rastlöst blod", det var från början en låttitel, en låt som inte höll måttet, den är rätt bra men också ganska mycket en pastisch på finsk tango. Jag har gjort mitt för denna gång, har inget mer att säga men skulle vilja testa detta, att göra en låt tillsammans med er människor i mediarymden.Jag har en rutten iPad demo med en bra melodislinga, skriv text till den, kort/långt, posta det på Instagram och märk det #rastlöst blod så sätter jag ihop en text, sedan gör jag o Carli något av detta.Intäkterna texten ev inbringar kommer gå till välgörenhet, kanske till finska krigsveteraner eller nåt annat bra, återkommer om detta.

Låten finns exklusivt på Spotify: Rastlöst blod