Tradera AB

Markus Näslund och Hanna Ljungbergs matchtröjor till välgörenhetsauktion.

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2003 14:40 CET

Ett smart och underhållande sätt hjälpa barn med cancer

Barncancerföreningen i Umeå sjukvårdsregion arrangerar i samarbete med Tradera.com en välgörenhetsauktion med samlarobjekt från sportvärlden. På Traderas auktions-site finns några av världens mest beundrade sportpersonligheters signerade matchtröjor. Till exempel finns dagsaktuella Hanna Ljungbergs signerade matchtröja samt NHL profilen Markus Näslunds matchtröja till auktion.

Vi vid Barncancerföreningen i Umeå sjukvårdsregion är glada över att ha möjlighet att auktionera ut så exklusiva objekt och samtidigt hjälpa barn som har cancer. Vi vet att dessa två sportprofiler är mycket selektiva med projekt de stödjer vilket gör det hela extra roligt, säger Anders Wollmén i Barncancerföreningen i Umeå sjukvårdsregion.

Tradera tycker att det är mycket roligt att bistå med vår tjänst för det viktiga arbete som Barncancerföreningen genomför. Då Tradera når över 60 000 besökare per dag och auktionsförfarandet på ett roligt och smart sätt ger ett rättvist pris för tröjorna är det vår förhoppning att vi kan få många bud på auktionerna, säger Daniel Larsson, marknadschef på Tradera.com.

Auktionerna pågår mellan den 27:e oktober till den 10:e november. Intäkterna går oavkortat till Barncancerföreningens arbete för att hjälpa barn med cancer

För mer information kontakta:

Anders Wollmén
Barncancerföreningen i