Courtyard by Marriott Stockholm

Marriott Hotels lojalitetsprogram Marriott Rewards på första plats när US News utser det bästa lojalitetsprogrammet

Pressmeddelande   •   Aug 07, 2015 14:38 CEST

I början av augusti 2015 publicerades US News årliga lista över de bästa hotell-lojalitetsprogrammen. I rankingen hamnar Marriott Hotels lojalitetsprogram Marriott Rewards på första plats. http://travel.usnews.com/rankings/travel-rewards/hotel-rewards/marriott-rewards/

I rankingen ingår de 18 mest utmärkande hotell-lojalitetsprogrammen. I rankingen av lojalitetsprogrammen vägs flera olika faktorer in. T.ex. väger US News in antalet hotell som ingår i respektive kedja, mångfalden bland hotellkoncepten, den geografiska spridningen och självklart hur snabbt och enkelt intjänade poäng kan omvandlas till frinätter. Därtill väger rankingen in hur många olika sätt poängen kan användas på, förutom till frinätter.

”Vi är väldigt glada över att Marriott Rewards är så uppskattat bland våra gäster och att vi får ett sådant fint erkännande av US News, för tredje året i rad. Vi vill självklart också tacka våra gäster som väljer Marriott som sitt andra hem.” säger Martin Åkesson VD Courtyard by Marriott Stockholm och Renaissance Hotel Malmö.

Om Marriott

Marriott International Inc., är en global hotellkedja med fler än 4200 hotell på 79 olika destinationer världen över. I Sverige representeras Marriott International av Courtyard by Marriott i Stockholm och Renaissance Hotel i Malmö.

Courtyard by Marriott offers a refreshing environment that helps guests stay connected, productive and balanced. Intuitive services and design accommodate guests’ needs for choice and control. With more than 900 locations in 38 countries and territories, Courtyard hotels participate in the award-winning Marriott Rewards® frequent travel program that allows members to earn hotel points or airline miles for every dollar spent during each stay. For more information or reservations, contact the Courtyard by Marriott Stockholm directly at +46 (0) 8 441 31 00, email reservation@marriotthotels.se visit www.stockholmcourtyard.se or become a fan at www.facebook.com/courtyardstockholm