Politiska partiet Enhet

Martin Larsson kandiderar till riksdagen för partiet Enhet

Pressmeddelande   •   Jan 10, 2014 09:31 CET

VINGÅKER. Efter över ett decennium i kommunpolitiken har Martin Larsson (Vingåker) grundaren till partiet VtL (Vägen till Livskvalitet), valt att flytta sitt politiska fokus till nationell nivå.

Han har valt att engagera sig i partiet Enhet och för Enhet kandidera till riksdagen.

Anledningen till att han valt Enhet är att han tror det behövs ett nytt synsätt i rikspolitiken på människans och naturens villkor.

"Jag anser att vi människor är en del av naturen. Naturens resurser är ändliga vilket gör en tro på oändlig tillväxt orealistisk. Vi människor behöver finna ett mer harmoniskt sätt att vara en del av naturen", menar Martin. .

Att mäta välstånd på fler sätt än ekonomiskt tänker han är nödvändigt för vår gemensamma välfärd. Ett nytt sätt att mäta kan vara genom att mäta människors upplevda lycka och välmående.

"Alla människor, anser jag, ska ges så goda förutsättningar som möjligt att leva sitt eget liv. Detta kräver en grundtrygghet och uppmuntran från samhället till varje individ att staka ut sin egen väg i livet. Detta bör samhället börja tidigt med, t ex i förskolan. Jag känner glädje och tillit inför att arbeta aktivt i Enhet för Sveriges befolkning."

Enhets vice ordförande, Anders Axner berättar att han är mycket glad över att ha Martin Larsson på riksdagslistan. "Martin är både drivande och kunnig inom politiken, samtidigt som han har hjärtat på rätt ställe".

För mer information:
Martin Larsson, riksdagskandidat Enhet, 070 644 0151

Anders Axner, vice ordförande Enhet, 073 943 8250

Enhet är ett politiskt parti som har en helhetssyn på människan och samhället. Vår grund vilar på en förståelse av alltings grundläggande enhet och ömsesidiga beroende.

Målet för Enhet är en värld i balans och harmoni, både för jorden som helhet, vårt samhälle och inom varje enskild individ. Enhet är en ingång till en ny politik för ett medmänskligt samhälle och samverkan med andra bortom egoism och särintressen