MAQS Law Firm

Martin Rifall ny delägare hos MAQS

Pressmeddelande   •   Maj 05, 2014 10:44 CEST

Martin Rifall ansluter som ny delägare vid MAQS och förstärker Stockholmskontorets tvistlösningsgrupp. Rekryteringen är en del av byråns strategiska arbete med att ytterligare
förstärka sin position inom tvistlösningsområdet.

Martin har omfattande erfarenhet av såväl domstolsprocesser som nationella och internationella skiljeförfaranden och tillhör landets främsta tvistlösningsjurister i sin generation. Han har varit ombud för svenska och utländska bolag i bland annat SCC-, ICC- och ad hoc-skiljeförfaranden. Martin har också särskild erfarenhet inom entreprenadtvister, där han har företrätt både beställare och entreprenörer i stora nationella och internationella entreprenadprojekt.

”Vi är väldigt glada att få välkomna Martin till oss som ny delägare. Vi har fortlöpande byggt upp vår position inom tvistlösningsområdet för att möta våra kunders efterfrågan och med Martin förstärker vi ytterligare byråns kompetens inom detta område”, säger Pontus Ewerlöf, ansvarig för MAQS tvistlösningsgrupp i Stockholm.

”Jag ser fram emot att vara en del av MAQS som är i en mycket positiv utveckling. Genom målmedvetet arbete har byrån på kort tid etablerat sig som en av de främsta aktörerna inom tvistlösningsområdet”, säger Martin Rifall.

Martin kommer närmast från Cederquist och har tidigare arbetat på White & Case i Stockholm.

För mer information, vänligen kontakta Pontus Ewerlöf, MAQS Law Firm, Telefon: +46 76 623 03 28, e-mail: pontus.ewerlof@se.maqs.

MAQS är en modern advokatbyrå som förenar kritstreck och tradition med kreativitet och dynamik. På våra kontor i Sverige, Danmark, Estland, Lettland och Litauen arbetar 225 jurister med att ge mervärde och service till stora och medelstora företag i privat och offentlig sektor. Vi erbjuder proaktiv rådgivning och är ständigt på alerten för att förekomma våra kunder när de behöver stöd. MAQS målsättning är att vara en innovativ affärspartner snarare än en passiv rådgivare. Läs mer på www.maqs.com