RED Management

Martin Sjölund till RED Management

Pressmeddelande   •   Jun 27, 2019 13:15 CEST

RED Management förstärker teamet inom bostads- och fastighetsutveckling med Martin Sjölund. Martin kommer närmast från SHH Bostad där han arbetat med projekt- och affärsutveckling.

Per Linder, managing partner på RED Management kommenterar:
”Martin är ett välkommet tillskott. Vi ser en stor efterfrågan på kvalificerade personer som kan gå in och ta över och driva bostadsprojekt som gått i stå, till exempel på grund av dålig lönsamhet, bristande kapital eller fel produkt givet rådande planförutsättningar och marknad. Med sin projektledarkompetens och ett bra affärsdriv är Martin ett starkt tillskott att kunna hantera alla frågor i en sådan bostadsaffär. Han har även gedigen erfarenhet av att driva kommersiella fastighetsprojekt och kommer även att arbeta med att från beställarrollen driva våra kunders fastighetsutvecklingsaffärer.”

RED Management erbjuder sedan 2012 svenska och internationella fastighetsägare och byggherrar rådgivning och ledning av fastighetsprojekt. Vi är konsulter med lång erfarenhet och kunskap om fastigheter ur såväl tekniskt som ekonomiskt perpektiv. RED Management är etablerade i Stockholm och är verksamma i hela Sverige.