Universal Music Sweden

Martin Stenmarck släpper vackra sommarlåten ”Sommarbarn”

Pressmeddelande   •   Maj 09, 2014 12:00 CEST

Martin Stenmarck har genom åren blivit en av Sveriges mest folkkära artister. Med en fantastisk låtskatt i bagaget kan han lägga på ytterligare en guldtacka när han nu släpper den skimrande singeln Sommarbarn.

Martin Stenmarck har alltid varit en artist med bred repertoar, från pop-artist till skådespelare och programledare. Martin Stenmarck deltog i Melodifestivalen i år med När Änglarna Går Hem en låt för arenorna och dansgolven. Men nu återvänder Stenmarck med en låt som tar steget ut från arenan och snarare sätter fingret på känslan av att sitta på en soldränkt brygga en varm sommardag med gitarren i knät.

Under sommaren kommer Martin, utöver att spela runtom i landet, att spendera viss tid i studion då han till hösten kommer att släppa nytt material.

Lyssna på låten här!