Wisbymaskeraden

Martina Sundén vinner MaskeradMoroten

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2014 20:49 CEST

Wisbymaskeraden tillsammans med Gotländska Ekologiska Odlare har instiftat priset MaskeradMoroten för att belöna en vardagshjälte. Årets pris går till Martina Sundén, Kalmar.

Det finns personer som vi gärna kallar vardagshjältar. Wisbymaskeraden tillsammans med Gotlands Ekologiska Odlare har skapat MaskeradMoroten - ett uppmuntranspris och en belöning för att visa att någon har uppmärksammat vardagshjältens insatser. En morot helt enkelt!

Under sommaren har Wisbymaskeraden fått ett 20-tal nomineringar. Nu finns det en vinnare!

Martina Sundén, Kalmar vinner MaskeradMoroten 2014.

Motiveringen lyder:

"Martina har under många år stöttat sina familjemedlemmar och vänner under tidvis tuffa omständigheter. Hon har oförtrutligt kämpat för dem hon älskar, har gjort sitt yttersta för sina barn, för sin cancersjuka mamma och för sina vänner. För inte så länge sedan dog Martinas mamma i cancer, vilket innebar en stor sorg och en stor förändring för familjen. Vi vill ge henne några dagars glädje i Visby.”

”– Vi fick så många bra förslag till vinnare”, säger Hillar Loor, producent på Wisbymaskeraden. ”– Många nomineringar har handlat om personer som på olika sätt drabbats av cancer i familjen. Vi tycker att Martina är en värdig vinnare, som inte bara kämpat mot cancern utan också genom åren stöttat många andra.”

Martinas vinst är en maskeradhelg på Gotland för 2 personer. Wisbymaskeraden kommer att göra allt för att hon ska få en helg att minnas i Visby.

Hillar Loor, 0706 290 292

hillar@wisbymaskeraden.se

Ladda ner pressbilder om maskeraden här: http://www.wisbymaskeraden.se/1167
Pressmeddelandet i PDF-format finns här: http://www.wisbymaskeraden.se/1165

Wisbymaskeraden är en temafest, en happening, en kulturupplevelse. Musikal, rock, elektronik, dansare, rollspelare, skräckabinett, middag och mycket mer. ­

Vår vision är att vara ett årligen återkommande event som är Sveriges största maskerad och temafest, med ett nytt tema varje år.­

Wisbymaskeraden kom till av två orsaker. Vi ville skapa en hedjundrande och lite annorlunda fest i Höst-Visby och vi vill locka hit massor av folk från andra delar av omvärlden.

Eventet är organiserat av Hillar Loor AB och fungerar tack vare många (!) frivilliga som arbetar för att helgen ska bli fantastisk.

Mer information: Hillar Loor, producent, hillar@loor.se, 0706 290 292