Mascus Media Center

Mascus ingår samarbete i Peru & Colombia med utgivare av ledande Latinamerikanska entreprenad- och gruvmagasin

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2011 15:48 CET

Mascus www.mascus.com, - världens ledande onlinemarknadsplats för maskinutrustning inom entreprenad, lantbruk, materialhantering, skogsbruk, grönyteunderhåll samt transportfordon -  är stolta att kunna presentera sitt nya samarbete med utgivarna av Latinamerikas ledande entreprenad- och gruvnäringstidskrifter. Med nära 40 års erfarenhet i regionen erbjuder Construcción Pan-Americana (CPA) och Minería Pan-Americana (MPA) kunskaperna som gör Peru och Colombia till gynnsamma marknader för både köpare och säljare av maskinutrustning i dessa länder.

Sedan Mascus etablerades år 2000 har företaget vuxit snabbt och finns idag närvarande i 41 länder. Dess webbportal fungerar som kontaktyta och knyter samman yrkeshandlare, tillverkare och slutanvändare, vilket gör den till en integrerad del i försäljningen av begagnade maskiner och transportfordon på den globala marknaden.

" Det känns spännande att arbeta ihop med Mascus team och deras robusta onlinemarknadsplats skräddarsydd för alla slags köpare, säljare och exportörer av maskinutrustning från hela världen”, säger Adriana Elena Suao, Sales & Business Development Director för CPA & MPA. “Vi strävar efter att ge våra läsare de mest relevanta nyheterna inom branschen och nu, genom vårt partnerskap med Mascus kommer vi att kunna erbjuda vår lokala publik ett sofistikerat, men ändå användarvänligt, verktyg för att köpa och sälja utrustning inte bara lokalt utan på en global nivå, via www.mascus.com.co i Colombia och www.mascus.com.pe i Peru.”

Enligt organisationen Association of Equipment Manufacturers (AEM), ökade exportmarknaden för U.S.A-tillverkad entreprenadutrustning år 2010 med över 28% jämfört med år 2009. Colombia och Peru hamnade för året 2010 båda på topp 10-listan med $588 miljoner (upp 50%) respektive $437 miljoner (upp 37%). De här siffrorna demonstrerar betydelsen av dessa Latinamerikanska länder som aktörer i branschen.

Ideal marknadsplats för de amerikanska kontinenterna
Den blomstrande byggindustrin i Latinamerika kan tillskrivas mycket av det konstanta behovet att bättra på infrastrukturen i regionen. Trots att denna region ofta ses som instabil, uppvisar den samtidigt en hastig tillväxt och utveckling, också trots den finansiella nedgången nyligen. Marknader i tillväxtländer har visat sig vara väl stimulerande för tillväxten hos de flesta globala företag, och både Colombia och Peru passar in på den beskrivningen.

Öppnandet av fler kontor i Latinamerika är ett led i Mascus strategi för att bygga upp en första Pan-Amerikansk marnadsplats för tung maskinutrustning och transportfordon. Arbetet för en multi-lokal närvaro innebär att man i vart och ett av de 41 länder där Mascus finns representerade har personal på plats som tillgodoser behoven hos de lokala säljarna och köparna, och hjälper till att synliggöra sina kunders annonser genom lokal marknadsföring - inte bara online utan även i världen utanför Internet. “Ingen annan kan erbjuda något liknande," säger Fredrik Larsson, Verkställande Direktör på Mascus. “Vi befinner oss bara halvvägs genom processen med att bygga vår närvaro i den här regionen; näst på tur står att öppna nya kontor i Mexiko, Brasilien, Argentina och Chile, “ tillägger Tomasz Odrobinski, Mascus Internationaliseringschef.

Kontakt:
Fredrik Larsson, Verkställande Direktör, +358 50 314 2511, fredrik.larsson@mascus.com
Rickard Petersson, Försäljningschef, + 46 70 660 2780, rickard.petersson@mascus.com
Tomasz Odrobinski, Internationaliseringschef, + 358 40 750 4922, tomasz.odrobinski@mascus.com
Adriana Elena Suao, Country Manager Mascus Peru, +1 305.668.4999, adriana.e.suao@mascus.com.pe
Gloria
Beltran, Country Manager Mascus Colombia, +57 1 681 2076, gloria.beltran@mascus.com.co

Om Mascus:

Mascus – Är en webbaserad marknadsplats för begagnad maskinutrustning för lantbruk, skogsbruk, materialhantering, grönyteunderhåll och entreprenad samt för transportfordon. Bland utbudet finns traktorer till salu, trailers till salu, begagnade lastbilar till salu, grävare, skåpvagnar, gaffeltruckar, minigrävare, dumprar och grävskopor. Mascus gör handeln med begagnade maskiner och utrustning snabbare och effektivare genom att samla all information om utbud och efterfrågan på ett ställe. Alla yrkeshandlare, tillverkare såväl som slutanvändare är välkomna att annonsera ut sina begagnade maskiner via marknadsplatsen.

Mascus är ett handelsföretag inom Alma Media Corporation.

Till Redaktör:

Pressmaterial och bilder: