Mascus Media Center

Mascus når 100 000 annonser för begagnad maskinutrustning

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2010 13:10 CEST

Mascus, ett av de största namnen inom världen av handel med begagnad utrustning för enterprenad, lantbruk, materialhantering och skogsbruk samt transportfordon har just nått ett viktigt landmärke för sin försäljning - 100 000 annonser för begagnade maskiner och fordon.

Det senaste genombrottet följer på nyheten att Mascus når över 1,2 miljoner unika besökare per månad och betyder att det nu finns än starkare skäl för köpare från hela Europa, USA, Kanada, Sydafrika, Australien, Mellanöstern och Ryska federationen att söka och jämföra annonser för begagnad maskinutrustning på Mascus.

"Att nå 100 000 annonser är mycket betydelsefullt för Mascus" kommenterar försäljningschefen Rickard Petersson. "Vi är uppenbart nöjda men inte så överraskade. Vi har arbetat hårt för att stärka vårt rykte som ett internationellt företag som säljer i alla länder genom att utveckla nya tjänster, som gör Mascus enklare och snabbare för kunder att sälja sin begagnade utrustning via och enklare för besökare att köpa den utrustning och de maskiner de behöver."

Sådana innovativa nya tjänster är bland andra Mitt Mascus, som låter privata användare registrerade på Mascus spara favoriter bland annonserna, lägga ut efterlysningsannonser eller bli meddelade via email när rätt objekt läggs ut till försäljning; Annonsindex, som förbättrat Mascus sökmotoroptimering; "Compare tool", som låter annonser jämföras via olika faktorer; Märkesindex, som hjälper köpare hitta rätt begagnad maskin eller fordon genom sökning på tillverkare, med mera...

Mascus finns nu i 32 länder på fem olika kontinenter, med 42 domäner på 35 olika språk, vilket gör dem till en av de största och mest inflytelserika globala portalerna inom handel med tung utrustning i världen. I utbudet finns bland annat traktorer, trailers, truckar, grävmaskiner, grävare, gräsklippare och lastbilar till salu.

"Det faktum att kunder världen över kan söka och svara på annonser på sitt eget språk har varit ett viktigt element i vår internationella tillväxt," säger Tomasz Odrobinski, Mascus internationaliseringschef. "Handlarna har varit snabba att upptäcka de internationella möjligheterna, där de låts nå nya marknader på det egna språket."

"Vi har lyckats hålla en stabil tillväxt i alla våra territorier, trots recessionen," tillägger Mascus VD Fredrik Larsson. "Vi tror på att vi genom att ständigt fokusera på vad slutanvändare och kunder vill ha, kommer att fortsätta växa och leverera ett stort värde för både annonsörer och köpare runt om i världen som letar efter begagnad maskinutrustning."

Kontakter:
Fredrik Larsson, Mascus Verkställande direktör, +358 50 314 2511, fredrik.larsson@mascus.com
Rickard Petersson, Försäljningschef, + 46 70 660 2780, rickard.petersson@mascus.com
Tomasz Odrobinski, Internationaliseringschef, + 358 40 750 4922, tomasz.odrobinski@mascus.com

Om Mascus:

Mascus - är en elektronisk marknadsplats för bl. a. begagnad lantbruksutrustning, skogsmaskiner, grönytemaskiner och transportfordon. Bland produkterna finns traktorer till salu, trailers till salu, begagnade lastbilar till salu, minigrävare och grävmaskiner. Mascus gör handel med begagnade maskiner och utrustning snabbare och effektivare genom att samla information om tillgång och efterfrågan på samma plats. Alla handlare, tillverkare och slutanvändare är välkomna att erbjuda sina begagnade maskiner och maskinutrustning till försäljning via marknadsplatsen.

Mascus är ett handelsföretag inom Alma Media Corporation.

Till redaktör:

Pressmaterial och bilder:

Svenska www.mascus.se/press

Presskontakt: media@mascus.com

För mer information:
Polina Brachkov, Mascus kommunikationschef,+ 358 50 381 49 45, polina.brachkov@mascus.com