Mascus Media Center

Mascus når 160.000 annonser på nätet

Pressmeddelande   •   Jun 01, 2011 13:47 CEST

Mascus, världens ledande online-marknad för entreprenadmaskiner, jord- och skogsbruksutrustning har nått ännu en viktig milstolpe i sin expansion - 160.000 webbannonser.

Under de senaste sex månaderna har Mascus firat några stora framgångar:

• 160.000 annonser på nätet
  • 3.500 företag från hela världen annonserar
  • Över 2 miljoner unika besökare varje månad.
  • Närvaro i 42 länder över hela världen
  • Mer än 100 nya återförsäljare ansluter sig varje månad
  • Över 70 Mascussäljare besöker och kontaktar återförsäljare över hela världen

"Vi har just firat vårt 10-årsjubileum med anmärkningsvärd statistik", säger VD Fredrik Larsson."Det är tydligt att vår kombination av global expansion och den pågående tekniska utvecklingen fungerar, och vi ser fram emot fortsatta framgångar under 2011 och därefter."

Ett pålitligt varumärke

De senaste siffrorna visar hur Mascus inte bara blivit ett verkligt globalt varumärke utan även ett varumärke som anlitas av företag inom en rad sektorer, särskilt inom entreprenad, jord- och skogsbruk.

"Siffrorna talar för sig själva. Mascus anlitas av företag av alla storlekar från OEM-kunder och återförsäljare genom handlare och stödtjänster, säger försäljningschef Rickard Petersson. "Den nya plattformen vi lanserade förra året har tagits emot mycket väl av våra kunder och det har resulterat i att de annonserar mer."

Mascus har visat engagemang i att utveckla användarupplevelsen genom att ständigt förbättra sin teknik och skapa nya online-tjänster, inklusive Mascus Locator, en online-katalog för tung industri med återförsäljare av begagnad och ny utrustning, reservdelar, uthyrning, reparationer, tillbehör, transport-och finansbolag som nu har över 25.000 listningar.

Närmare samarbete med kunder

Mascus erbjuder också webbtjänster som inkluderar integration med återförsäljares webbplatser, teknisk support, webbsidor och verktyg för att hantera lager på nätet.

"Många av våra kunder använder nu Mascus som sitt viktigaste system för begagnad utrustning, säger Rickard Petersson. "Det visar verkligen hur robust Mascuskonceptet är och hur vi ger en riktigt viktig service till våra kunder. Vi arbetar på att förbättra den erfarenheten ytterligare och testar nu nya mobila tjänster. "

En global framgångssaga

En stor del av Mascus framgång beror på deras multi-lokala koncept: att arbeta med viktiga partners i varje område så att återförsäljarna får fördelarna av lokal expertis och främjande av den lokala marknaden, och samtidigt få tillgång till den enorma globala marknaden som finns tillgänglig på Mascus utan att hindras av språkbarriärer.

"Redan under 2011 har vi nått en milstolpe genom att teckna licensavtal med Turkiet och Kina, som ett led i vår strategi att inrikta oss på BRICET-länder, säger internationaliseringsdirektör Tomasz Odrobinski. "Vi har redan etablerat rötter i östra Europa så vår fokus ligger nu på Ryssland, Indien och Brasilien. Vi är också på god väg att etablera en ny Pan-American-marknadsplats för tunga maskiner genom att vi nyligen tecknat avtal i Mexiko, Peru och Colombia. "

Kontaktinformation:

Fredrik Larsson, vd Mascus, +358 50 314 2511, fredrik.larsson@mascus.com
Rickard Petersson, försäljningschef, + 46 70 660 2780, rickard.petersson@mascus.com
Tomasz Odrobinski, internationaliseringschef + 358 40 750 4922, tomasz.odrobinski@mascus.com

Om Mascus:

Mascus - Är en elektronisk marknadsplats för begagnade lantbruksmaskiner, skogsbruks- och grönytemaskiner och transportfordon.Produktsortimentet omfattar traktorer, traktorgrävare, lastbilar, grävmaskiner, släpvagnar, minigrävare, motviktstruckar och grävmaskiner.Mascus bedriver handel med begagnade maskiner och utrustning snabbare och effektivare genom att på ett ställe samla information om tillgång och efterfrågan. Alla återförsäljare, tillverkare och slutanvändare är välkomna att annonsera sina begagnade maskiner och utrustning till försäljning via marknadsplatsen.

Mascus är ett handelsföretag i Alma Media Corporation.

Pressmaterial och bilder:
Engelska www.mascus.com/press