Mascus Media Center

Mascus nu tillgängligt på kinesiska, japanska och koreanska

Pressmeddelande   •   Dec 15, 2009 17:10 CET

Fyra nya språk för Mascus
Mascus, den globala marknadsplatsen på Internet för tunga maskiner och transportfordon och ägaren av katalogen Mascus Locator för tunga maskiner, finns nu på fyra nya språk. Förra månaden utökade marknadsplatsen med följande domäner; www.mascus.jp för Japan, www.mascus.co.kr för Sydkorea, www.mascus.cn på förenklad kinesiska för Kina och www.mascus.com.tw på traditionell kinesiska för Taiwan. "Vi har hela tiden ökat. För närvarande finns vi i hela Europa och har kontor i Sydafrika, Nordamerika och Australien och expansionen i Asien var ett naturligt steg." säger Fredrik Larsson, VD för Mascus. "Att expandera med de här asiatiska områdena var det första steget i projektet Mascus Asien. Från och med nu söker vi rätt partners i regionen för att stödja och underhålla vår verksamhet." tillägger han.

Framtida expansion i Asien
"Asien kändes som en logisk fortsättning på Mascus internationaliseringsstrategi", instämmer Anders Nilsson, ansvarig för Mascus Asien, som också anser att kontinenternas storlek och geografiska närhet till Europa, Nordamerika, Australien och Nya Zeeland är viktigt för exportörerna.

Mascus planer på internationalisering i Asien är uppenbara även från de nyligen lanserade domänerna på arabiska och turkiska. "Ja, hela Asien är viktigt! I den nuvarande ekonomiska situationen har Mellanöstern, Kina, Indien och andra asiatiska länder visat sig vara viktiga aktörer i världens ekonomi. Många originaltillverkare av maskiner kommer från Asien och detta ger kontinenten en viktig roll inom sektorerna för tung utrustning och transportfordon." avslutar Magnus Nilsson.

Mascus på sammanlagt 33 språk
Efter att ha lagt till ytterligare fyra domäner till Mascus plattform, finns nu marknadsplatsen Mascus för begagnade maskiner tillgänglig på sammanlagt 33 språk.

"Fler språk, fler områden och fler länder betyder fler besökare och köpare på marknaden och vårt sortiment. Köpare från Ostasien har nu möjlighet att leta bland begagnade maskiner och utrustning på Mascus på sitt modersmål, vilket är en stor fördel för våra kunder." säger Tomasz Odrobinski, chef för marknadsföring och internationalisering. "Vi på Mascus har alltid haft våra kunders bästa i åtanke.", tillägger han.

Kontakter:
Robert Tate, chef Mascus UK & Ireland, +44 (0) 7970 23 00 55, robert.tate@mascus.com
Fredrik Larsson, VD Mascus , +358 50 2511 314, fredrik.larsson@mascus.com
Tomasz Odrobinski, chef marknadsföring och internationalisering, +358 40 4922 750, tomasz.odrobinski@mascus.com
Anders Nilsson, chef Mascus Asien, +86 592 289 5655, anders.nilsson@mascus.com

Om Mascus:
Mascus är en marknadsplats på Internet för begagnade lantbruksmaskiner, skogsbruks- och grönyteutrustning och transportfordon. I produktsortimentet går det att finna truckar, skopor, begagnade lastbilar, grävmaskiner, lastare, minigrävare, grävmaskiner eller om du är intresserad av en traktor eller skåpbil. Mascus gör handel med begagnade maskiner och utrustning snabbare och mer effektiv genom att samla information om utbud och efterfrågan på ett ställe. Alla handlare, producenter och slutanvändare är välkomna att erbjuda sina begagnade maskiner och utrustning till salu via marknadsplatsen.

Mascus är ett handelsföretag i Alma Media Corporation.

För mer information:
Polina Nikolova, Kommunikationschef, +358 10 5521 665, polina.nikolova@mascus.com

Generella pressfrågor: media@mascus.com

För redaktörer: