Mascus Media Center

Mascus öppnar i en ny marknad: Thailand

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2011 10:30 CET

I slutet av 2010 undertecknade Mascus, världens ledande online-marknad för bygg-, jordbruks-, skogsbruks- och grönytemaskiner, materialhanteringsutrustning och transportfordon, sitt senaste internationella licensavtal för Mascus Thailand (www.mascus.co.th) Det nya avtalet med ett parttnerföretag i Arimpex BV (som redan har ett licensavtal med Mascus för Benelux-regionen och Kanada), innebär att Mascus nu har lokala försäljningskontor i 36 länder över 5 kontinenter.

"Det faktum att vi fortsätter att växa trots ihållande ekonomiska svårigheter globalt är ett bevis på hur robust Mascuskonceptet är och hur effektivt det är som ett säljverktyg för våra kunder, säger VD Fredrik Larsson.

Öppnar internationella handelsvägar över hela Asien och Stillahavsområdet
Mascus planerar att göra affärer i Asien och Australasien på lång sikt och har under de senaste åren ökat sin asiatiska närvaro från två håll, Australien och Kina.

"Vi har en etablerad närvaro i Australien och Nya Zeeland, där vi bygger upp vårt anseende bland lokala handlare, säger internationaliseringschef Tomasz Odrobinski. "Vår representant Gavin Burnett utvecklar nya partnerskap i Malaysia, Indonesien och Singapore, och i Kina fokuserar vår Asien-manager, Anders Nilsson, på våra webbplatser för Kina, Sydkorea, Japan och Taiwan."

Global marknad med lokalkännedom
Med redan utvecklade webbplatser för Sydkorea ( www.mascus.co.kr ), Kina ( www.mascus.com.cn ), Japan ( www.mascus.jp ) och Taiwan ( www.mascus.com.tw ), fortsätter Mascus att bygga upp sin globala närvaro med lokal verksamhet i Thailand och framtida utveckling i Vietnam, Filippinerna och Thaliand.

Sedan starten i Thailand har Mascus redan fått ett positivt mottagande och ett växande antal besökare. Med den nya webbplatsen förväntar de sig mer trafik och att kunna erbjuda kunderna i Thailand globala möjligheter från ett företag som förstår den lokala marknaden.

Förstärkning av Mascuskonceptet i Asien och Stillahavsområdet
"Mascus är den första marknadsplatsen i sitt slag i Thailand, säger Jetiya Doungtod från Mascus Thailand. "Det är ett kraftfullt säljverktyg för återförsäljare på den lokala marknaden och en otrolig möjlighet att nå nya marknader både lokalt och internationellt. Vi ser mycket positivt på framtiden för Mascus i Thailand. "
"Den asiatiska marknaden är oerhört viktig för vår bransch både för import och export, och vi arbetar för att hjälpa återförsäljare över hela Asien att dra fördel av den internationella marknaden Mascus erbjuder.", säger Gavin Burnett, vd för Mascus Australien. "Det är också ett viktigt steg att öppna de asiatiska marknaderna för återförsäljare i Australien och Nya Zeeland. "

Fredrik Larsson, vd Mascus, +358 50 314 2511, fredrik.larsson@mascus.com
Rickard Petersson, försäljningschef, + 46 70 660 2780, rickard.petersson@mascus.com
Tomasz Odrobinski, Internationaliseringschef + 358 40 750 4922, tomasz.odrobinski@mascus.com
Gavin Burnett, vd Mascus Australien och Nya Zeeland, +61409999339, gavin@mascus.com.au
Mark Edwy-Smith, försäljningschef Mascus Australien och Nya Zeeland +610488238070, mark@mascus.com.au
Jetiya Doungtod, chef Mascus Thailand +66 (0) 82-4938526, info@mascus.co.th

Om Mascus:
Mascus (www.mascus.co.uk) - Är en elektronisk marknadsplats för begagnade lantbruksmaskiner, skogsbruks- och grönytemaskiner och transportfordon. Produktgruppen inkluderar begagnade traktorer, begagnade släpvagnar, begagnade lastbilar, grävmaskiner, gräsklippare, dumpers, minigrävare, traktordäck, grävmaskiner andra typer av begagnade maskiner. Mascus bedriver handel med begagnade maskiner och utrustning snabbare och effektivare genom att på ett ställe samla information om tillgång och efterfrågan. Alla återförsäljare, tillverkare och slutanvändare är välkomna att annonsera sina begagnade maskiner och utrustning till försäljning via marknadsplatsen. Mascus är ett handelsföretag i Alma Media Corporation.

Pressinformation:

Pressmaterial och bilder:
www.mascus.se/press

Allmänna pressfrågor: media@mascus.com

Mer information:
Polina Brachkov, Mascus Communication Manager, + 358 50 381 49 45, polina.brachkov@mascus.com