Universal Music Sweden

Maskinen säljer guld och kommenterar sin senaste video till "Krossa Alla Fönster".

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2011 09:46 CET

Efter år av väntan släppte Maskinen den 10/10 sin efterlängtade singel "Krossa Alla Fönster". Nu, bara några veckor efter releasen har singeln redan sålt guld och är en av de mest spelade låtarna på svensk radio.

När den omtalade videon till låten släpptes, skapades mycket rubriker i pressen. Videon togs ner från youtube samt andra videoplattformar efter bara 40 minuter. Maskinen kommenterar såhär:

"Om kungen köper snusk på vår bekostnad, tänker vi sälja snusk på hans. Låten har blivit spelad tusen miljoner gånger, videon blev bortplockad från youtube efter 40 minuter. Vi tycker det är kul att låten har gjort jobbet och att alla har fattat. Maskinen säljer inte platinum för vi säljer slut."

Maskinen har några hektiska år bakom sig med massor av turnerande i både Sverige och Europa. Nu senast toppades turnerandet av med en festivalsommar utan dess like, som har hyllats av både media och fans. Nu är Maskinen i studion och arbetar på nya albumet som kommer i vår.