Masomenos-auktion för Musikhjälpen

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2013 11:04 CET

Genom att bjuda på detta armband stöder du Musikhjälpens insamling

I kväll börjar årets upplaga av Musikhjälpen, Sveriges Radios och Radiohjälpens succékampanj som i år strävar efter att minska mödradödligheten. Precis som förra året kan alla modeintresserade bjuda på ett smycke från Masomenos till förmån för insamlingen. Detta år är det en modell designad av Lis Giron för Wakami.

Försäljningssumman går oavkortat till Musikhjälpen. Dessutom får de kvinnor i Guatemala som tillverkat armbandet med traditionella metoder också sin intäkt, givetvis.

Auktionen är igång och administreras av Tradera. Denna direktlänk leder dit:
tradera.com/item/341831/197807944/armband-wakami-morkturkos-silver

Fairtrade
Armbandet ingår i fairtrade-kollektionen Life Is What You Make of It och består av sju sammanflätade band av mörkturkos polyestertråd och silverpläterade mässingspärlor.

Exklusivt för Musikhjälpen
Just denna färgkombination finns inte i Masomenos webbshop eller hos våra återförsäljare, utan går för närvarande endast att köpa via auktionen.

Masomenos AB

I det unga aktiebolaget Masomenos verksamhet remixas månghundraårig hantverkstradition med dagens uttryck och material. I samarbete med skickliga småproducenter i Guatemala erbjuds smycken, prydnader och andra vackra ting åt den nordiska marknaden. Masomenos är också exklusiv Sverige-distributör för Wakami, ett socialt medvetet och Fair Trade-certifierat varumärke inom design och modeaccessoarer.

Styrelsens säte är Mölndal, Västra Götaland.

Eklanda Höjd 36
431 59 Mölndal