TimeCenter

Massage, spa och hudvård är huvudtemat för TimeCenters satsning på sociala medier

Pressmeddelande   •   Apr 08, 2016 11:29 CEST

Massage, spa, hudvård och fransförlängning är några av de tusentals tjänster som TimeCenters kunder kan boka online. TimeCenter erbjuder en marknadsplats för skönhet och hälsa och förmedlar över 2,5 miljoner bokningar varje år. Med över 1400 följare på Facebook har TimeCenter nu börjat sin satsning på sociala medier.

Onlinebokning av tjänster inom skönhet och friskvård är en snabbt växande marknad. TimeCenters startsida samlar alla anslutna terapeuter så man kan hitta en terapeut i närheten och boka tid online. Konsumenter kan hitta allt från massageterapeuter, nagelteknologer och fransstylister till yoga och pilates.

- Nu känner vi att vi äntligen kan ge kunderna ett riktigt bra utbud av terapeuter att välja mellan, säger Niclas Marie, VD på TimeCenter.

Terapeuterna har en egen företagssida hos TimeCenter och blir samtidigt marknadsförda på Facebook, Google och andra medier. Sociala medier är ett starkt komplement till den framgångsrika marknadsföringen.

- Många terapeuter väljer nu att börja med TimeCenter eftersom vi erbjuder en fantastiskt enkel tjänst. Terapeuten kommer igång på bara några minuter med sin bokningssida. Många väljer också att byta till oss eftersom vi har unika funktioner som en mobil app. Det är otroligt givande att höra våra kunders feedback, säger Niclas Marie.

Med en snabbt växande användarskara och ett stort behov av onlinebokning är TimeCenter redo för nästa steg med sociala medier.

För mer information, kontakta Daniel Ellenson, Marknadschef, Tel: 042 - 21 24 00.

TimeCenter är en svensk onlinebokningtjänst som startades år 2007 i Helsingborg. Startsidan www.timecenter.se erbjuder konsumenter ett enkelt sätt att boka allt inom skönhet och friskvård. TimeCenter förmedlar över 2,5 miljoner bokningar varje år till ett värde av 1,5 miljarder kronor.