Suitopia Scandinavia AB

Massor av kostymer från Suitopia i Hunger Games filmen!

Pressmeddelande   •   Mar 23, 2012 09:31 CET

Lionsgate Films, ett välkänt filmproduktionsbolag i Hollywood, kontaktade Suitopia i Mars 2011 för att undersöka om vi kunde leverera ett par kostymer till deras senaste produktion. Vid denna tid användes ett kodnamn för filmen, så vi hade ingen aning om vilken film som kostymerna skulle medverka i. Denna filmproduktion visade sig vara den första filmen The Hunger Games i triologin om Hungerspelen och deras kostymavdelning beställde ett stort antal av Suitopias måttsydda kostymer, för olika scener och skådespelare.

Filmproduktionsbolaget beställde först två st testkostymer i Mars 2011 för att se om det skulle fungera för deras scener och skådespelare. Så snart de mottagit testkostymerna gjordes en större order. Från början var det 20 kostymer som skulle beställas men detta eskalerade när de insåg hur mycket anpassningar som gick att göra på kostymerna för att passa deras behov. Vi fick göra ett antal anpassningar som till exempel hälften så smala kavajslag och inslag av sammet. Uppenbarligen har folket i The Capitol bra smak! Den slutliga ordern blev på 139 kostymer samt en större mängd extra tyg, och nu är det väldigt roligt att se vad de lyckats göra med det.

Om Suitopia

Suitopia Scandinavia AB (www.suitopia.se) är ett svensk bolag som säljer måttsydda kostymer via nätet.

Suitopia Scandinavia AB utnyttjar fördelarna med det moderna affärslivets stöttepelare: globalisering och Internet, och kan genom att kombinera dessa två erbjuda våra kunder överlägsna produkter till otroligt bra priser.

Aleksander Lund

marketing@suitopia.com