MasterCard

MasterCard anordnar ”Global Payments Symposium” på Mobile World Congress 2013

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2013 12:27 CET

Experter från hela världen samlas för att diskutera mobil teknik och framtidens betalningslösningar

För att twittra om denna nyhet, kopiera och klistra in: NEWS: #MasterCardConvenes #mobilepayments leaders @GMSA #MVC13 for a #CashlessConco

Stockholm, 6 februari 2013 – MasterCard tillkännager idag MasterCard Mobile Payments Global Symposium. Det är ett heldagsevent som fokuserar på NFC, mobila pengar och framtidens betalningslösningar. Symposiet äger rum i Hall 8.0 på torsdag, 26 februari, på Mobile World Congress (MWC) 2013 som hålls i Barcelona den 25-28 februari.

Agendan innehåller fem regionala delar, där vart och ett kommer att utforska nya trender och ämnen relaterade till framtiden för betalningar.

·  Mobila betalningar och hur det driver på utvecklingen att fler innefattas i det finansiella systemet på tillväxtmarknader
·  Nya shoppingupplevelser med ett klick, en rörelse eller beröring på en mobil eller surfplatta
·  Den mobila teknikens roll i en värld bortom kontanter
·  Mobila pengar och utvecklingen av slutna till öppna nätverk
·  NFC – kontaktlösa betalningar med mobiltelefoner idag och i framtiden

Chefer och experter inom detaljhandel, telekommunikation, bank- och betalningsbranschen världen över kommer att delta i diskussionerna tillsammans med MasterCard.

·  Asien och Stillahavsområdet: Infocomm Development Authority of Singapore, NTT DOCMO och Telecom NZ
·  Europa: Boots UK, Deutsche Telekom AG, ING och Turkcell
·  Latinamerika och Karibien: Caixa Economica Federal, TIM, och Wanda
·  Mellanöstern och Afrika: Airtel Africa, Etisalat, och Qtel Group
·  Nordamerika: Citi, Isis, och Rogers Communications

”Vi är glada över att samla några av de skickligaste inom detaljhandeln, telekommunikation samt bank- och betalningsbranschen i Barcelona för att diskutera hur den fysiska och digitala världen vävs samman, och hur det mobila samhället kommer att forma hur konsumenter shoppar varor och tjänster – idag och imorgon”, säger Ed McLaughlin, chief emerging payments officer på MasterCard.

Antalet platser vid Mobile Payments Global Symposium är begränsade, vänligen besök registreringssidan för att säkra din plats. Press och industrianalytiker som vill registrera sig för symposiet, boka en rundtur i MasterCards monter(#5G80) eller en intervju med någon av MasterCards experter, vänligen kontakta:

Frida Almgren, kommunikationschef MasterCard, Norden och Baltikum
Mail: frida_almgren@mastercard.com

Tel: 0703-17 35 45

Besök MasterCard Cashless Conversations Blog för ytterligare information gällande MasterCard på Mobile World Congress.

Om MasterCard

MasterCard (NYSE:MA), www.mastercard.com, är ett teknikföretag verksamt inom industrin för globala betalningar. Vi driver världens snabbaste nätverk för betalningsprocesser som knyter samman konsumenter, finansiella institutioner, handlare, myndigheter och företag i över 210 länder och marknader. MasterCards produkter och lösningar gör vardagliga aktiviteter – som shopping, resande, företagande och hanterande av ekonomin – lättare, säkrare och mer effektivt för alla. Följ oss på Twitter @MasterCardNews, vår blogg Cashless Conversations och prenumererasenaste nytt.