MasterCard

MasterCard exklusiv internationell samarbetspartner till ABBA The Museum

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2012 09:51 CEST

Stockholm, 4 oktober 2012: Det står nu klart att ABBA The Museum öppnar på Djurgården i Stockholm. På museet kommer besökare från hela världen att kunna ta del av moderna och interaktiva utställningar samt ABBA:s samlade verk. MasterCard är en av de huvudsakliga samarbetspartnerna och tillika den enda internationella partnern till det nya museet som kommer att vara en del i Swedish Music Hall of Fame.

MasterCard har idag väletablerade samarbeten med bland annat UEFA Champions League, The Walt Disney Company EMEA och BRIT Awards. ABBA är ett av världen mest kända varumärken med 378 miljoner sålda album världen över. Gruppens framgångar är enorma och musikalen Mamma Mia! är en av världens mest sedda musikaler genom tiderna. Mot den här bakgrunden ingår nu MasterCard ett strategiskt viktigt samarbete med ABBA The Museum i Sverige.

”Vi vet att många människor har en stor passion för musik och ABBA i synnerhet. Samarbetet med ABBA The Museum passar därför MasterCard perfekt. Genom samarbetet kan vi erbjuda konsumenter från hela världen som har ett MasterCard-kort en upplevelse utöver det vanliga, eller vad vi brukar kalla att uppleva något ”Priceless”, säger Fred Conrads, vd MasterCard Norden och Baltikum.

MasterCards internationella och prisbelönta marknadsföringskoncept “Priceless®” lyfter fram de viktigaste ögonblicken i livet som inte går att köpa för pengar. Från att fokusera på ”Priceless Moments” har konceptet nu utvecklats vidare till att innefatta upplevelser som är ”Priceless”. Genom samarbetet med ABBA The Museum kan såväl svenska som internationella besökare i Stockholm ta del av den svenska musikskatten ABBA och få chansen att uppleva något ”Priceless”.

”MasterCard är stolta över att samarbeta med ABBA The Museum, som vi tror kommer att bli en av de största turistattraktionerna i Stockholm för både svenska och internationella besökare. Vi ser ett flertal spännande möjligheter med vårt engagemang och vi kommer att presentera olika initiativ i takt med att museet tar form”, säger Pernilla Winberg Babtist, marknadschef MasterCard Norden och Baltikum.

ABBA The Museum slår upp portarna för allmänheten i april-maj 2013.

För mer information, vänligen kontakta:
Frida Almgren, kommunikationschef MasterCard, Norden och Baltikum
Mail: frida_almgren@mastercard.com

Om MasterCard
MasterCard (NYSE:MA) är ett globalt betalnings- och teknikföretag. MasterCard driver världens snabbaste nätverk för betalningsprocesser som knyter samman konsumenter, finansiella institutioner, handeln, myndigheter och företag i över 210 länder och marknader. MasterCards produkter och lösningar gör vardagliga aktiviteter – som inköp, shopping, resande och företagande – lättare, säkrare och mer effektivt för alla. Följ oss på Twitter @MasterCardNews, vår blogg Cashless Conversations och prenumerera på senaste nytt. För mer information besök: www.mastercard.se