MasterCard

MasterCard trendspanar om nya betalningslösningar inom e-handeln

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2013 13:47 CEST

#MasterCard #MasterPass #Ehandel20

Stockholm, 30 augusti 2013 – Nu på tisdag, den 3 september, pratar MasterCard framtida betalningslösningar för att underlätta gränsöverskridande handel på nätet på Asendias seminarium ”E-handel 2.0”.

E-handeln fortsätter att växa i Sverige men fortfarande går mindre än 5 procent[i] av svensk e-handel till utlandet. Seminariet belyser alla aspekter av handeln över gränserna med hjälp av erfarna företag, så som MasterCard, som tillhandahåller globala lösningar oavsett i vilket land man handlar.

MasterCards affärsutvecklingschef i Norden och Baltikum, Mats Taraldsson, kommer under seminariet att berätta om trender och utveckling inom e-/m-commerce samt om MasterCards nya digitala betalningslösning MasterPass som snart lanseras i Sverige.

”I egenskap av ett globalt och innovativt teknikföretag är det viktigt för oss att leda utvecklingen och tillhandahålla smarta, smidiga och säkra betalningslösningar. Vi arbetar kontinuerligt med att förenkla betalningsprocessen för konsumenter och handlare, oavsett på vilken plattform köpet genomförs”, säger Mats Taraldsson, affärsutvecklingschef, MasterCard Norden och Baltikum.

Mer om MasterPass
MasterPass är MasterCards digitala betalningslösning som underlättar handel på nätet och i mobilen. Den kan enkelt integreras på handlarens webbsida. Lösningen består av en digital plånbok och en checkout-knapp som underlättar köpprocessen vilket leder till fler avslutade köp för e-handlaren.

Vill ni närvara på Asendias seminarium?
Asendias seminarium äger rum den 3 september mellan kl. 08.00 – 11.15 på Birger Jarlsgatan 61, Stockholm. Vill ni närvara på seminariet och lyssna mer på vad Mats Taraldsson har att säga, anmäl er till seminariet här: http://www.asendia.se/en/e-handel-20/

[i] Enligt Asendia

MasterCard (NYSE:MA) är ett globalt betalnings- och teknikföretag. MasterCard driver världens snabbaste nätverk för betalningsprocesser som knyter samman konsumenter, finansiella institutioner, handeln, myndigheter och företag i över 210 länder och marknader. MasterCards produkter och lösningar gör vardagliga aktiviteter – som inköp, shopping, resande och företagande – lättare, säkrare och mer effektivt för alla. Följ oss på Twitter @MasterCardNews och  @MasterCardSE, vår blogg Cashless Conversations och prenumerera på senaste nytt. För mer information besök: www.mastercard.se