underBARA BARN

Mat är på tapeten!

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2010 10:30 CEST

Den 8 oktober är det åter dags att besöka underBARA BARN ute på Stockholmsmässan. I år ligger fokus på mat, vilket återspeglas bland utställare och föreläsare. En som inte kommer att prata om mat är Alex Schulman.

För åttonde året i rad är det åter dags för mässan som tar små barn på stort allvar – underBARA BARN. Liksom tidigare år finns det ett underliggande tema på mässan, och i år är det barnmat som hamnar i fokus. Sara Ask, barndietist, kommer att pratar om mat för barn och om hur måltiden blir lustfylld istället för kravfylld.

– Att mässan ligger under samma vecka som Hem & Villa, HEM2010 och Spara & Placera innebär en massa besökare som tidigare kanske missat barnmässan – Nu blir det ett evenemang för hela familjen. Temat ”Mat på tapeten” är en liten flört med de övriga mässorna, säger Kickie Jansen, grundare av underBARA BARN.

Som vanligt kommer det att anordnas flera intressanta föreläsningar på plats i C-hallen, och till årets mässa presenteras ett par helt nya talare – som exempelvis Lotta ”Vimmelmamman” Grey, med sin gripande och fängslande resa genom livet, eller Alex Schulman som signerar och berättar historien kring sin nya bok.
– Det känns roligt att kunna presentera dessa, lite oväntade, personer som föreläsare. Båda två är starka och spännande individer. Dessa två, tillsammans med till exempel Lars H Gustafsson och hans föreläsning ”Växa inte lyda”, är blandningen som ska ge alla besökare någon att lyssna på, säger Kickie Jansen.

Att mässan är populär bland barn och föräldrar, återger förra årets besökare med ett nytt rekord på ca 20 000 personer.
– Jag både tror och hoppas att grunden till att populariteten ökar och att besökarna återkommer år efter år, är att vi verkligen sätter hela familjen i fokus och hela tiden eftersträvar efter att bli bättre, fortsätter Kickie Jansen.

Precis som under tidigare mässor återkommer en hel del av de populära aktiviteterna som roat och underhålligt både barn och vuxna genom åren – Allt ifrån Pysselhörnan, Skridskobanan, Ekostigen, till SOS Alarm med utryckningsfordon. En av årets nyheter är utställaren SF Bio, som bygger upp en bio och anordnar knattebio på plats. Samarbetspartners till mässan i år är Rica Talk Hotel samt Försäkringsbolaget If.

Hela mässprogrammet samt bilder finns tillgängligt på www.underbarabarn.se, under ”press”. På hemsidan kan du även som journalist ackreditera dig.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Kickie Jansen
underBARA BARN