Mersmak kommunikation

Mat för Energi, lust och glädje – premiär för webbkursen Mersmak för livet

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2014 10:10 CEST

Mersmak för livet är konceptet som tar dig bort från dåligt samvete, modedieter och quick-fixtänk. Webbkursen är senaste tillskottet i utbudet, gjord i samarbete med Hälsa mera.

Ladda ner pressmeddelandet som PDF via denna länk.

I kursen Mersmak för livet får du lära dig mer om hur dina vanor påverkar din energi och ditt resultat, och hur näringen från maten funkar i kroppen.

Inspiration och näringslära kopplat till enkla förklaringar om vad maten och näringen bidrar med kompletteras med praktiska tips, nedladdningsbara checklistor, veckomatsedlar och möjlighet att föra anteckningar direkt i materialet. I kursen ingår även uppgifter att lösa och det finns möjlighet att ställa frågor till kursledaren; dietisten, författaren och hälsoinspiratören Kajsa Asp Jonson.

– Jag vill hjälpa människor bort från Allt-eller-inget-tänket och bidra till att var och en hittar sin egen sunda livsstil där glädje, lust och njutning är viktiga delar. Jag vill att fler ska upptäcka tillfredsställelsen och nyttan i hälsosamma vanor – och att de ger mersmak, säger Kajsa Asp Jonson.

Webbkursen Mersmak för livet finns på den kursportal som nyligen lanserades av Hälsa mera.

– Detta är Sveriges bästa webbportal inom träning och hälsa, säger grundaren Malin Lundskog. Vi erbjuder en portal med kurser som ger verktygen och kunskapen du behöver för att leva och leda med hälsan i fokus. Vissa kurser riktar sig till chefer och ledare, och andra till dig som ”bara” vill leda dig själv.

Klicka här för att komma till webbportalen: https://app.coursio.com/store/halsamera

Klicka här för att komma direkt till webbkursen Mersmak för livet: https://app.coursio.com/store/halsamera/mersmak-for-livet-webbkursen

Kajsa Asp Jonson
tel: 0701-463010, mail: info@kajsaasp.se

eller gå in på hemsidan www.kajsaasp.se

Kajsa Asp Jonson är leg. dietist, journalist, författare och hälsoinspiratör.

www.kajsaasp.se

Mersmak kommunikation