Idus förlag

Matfilosophie - färgstark & variationsrik lågkolhydratkost

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2017 12:04 CET

Sophie Cronquist driver recept- och inspirationsbloggen ekofilosophie.com sedan ett par år tillbaka, en matblogg inriktad på hälsosam livsstil och lågkolhydratkost. I år debuterar hon som kokboksförfattare med sin kokbok Matfilosophie – njutbar, färgstark och variationsrik lågkolhydratkost. En kokbok fylld med härliga recept och färgglada bilder. Förutom att skapa alla recept har Sophie även agerat både matfotograf och stylist i denna kokbok.

Sophie hämtar inspiration till sin kreativa matlagning från svensk husmanskost, men även från andra matkulturer som hon upplevt på de många resor hon gjort. Några favoritländer när det gäller mat är Mexiko, Italien, Indien och Marocko. När hon inte lagar mat och hittar på nya spännande recept arbetar hon som projektledare på ett konsultbolag inom samhällsbyggnad.

”Varje kapitel har sin speciella färg för att göra boken mer överskådlig och recepten är alla lätta att läsa då ingredienserna är tydligt uppspaltade och själva momenten i tillagningen presenteras i punktform. Ofta finns förslag på variationer man kan göra. Fotografierna visar färgstark mat och snygga uppläggningar och dukningar, vilket är mycket inspirerande. Matfilosophie är en bra, snygg och användbar matbok.”
BTJ-häfte 1, 2018, Erika Storme Martinger

Med boken vill Sophie visa att hälsosam mat inte är tråkig, utan både färgglad, god och njutbar. Lågkolhydratkost är inte bara för de som vill gå ner i vikt utan för alla som gillar god mat, vill testa nya recept och känna att de dessutom blir mätta och glada. Lågkolhydratkost behöver inte innebär att allt badar i grädde och toppas med stekt bacon.

"Jag vill trigga folks fantasi och skaparglädje och visa att det inte är så svårt att dra ner på kolhydraterna."

Titel: Matfilosophie ISBN: 978-91-7577-623-1
Författare & fotograf: Sophie Cronquist

Provläs boken: https://np.netpublicator.com/netpublication/n85256179
Högupplösta bilder: www.idusforlag.se/pressmaterial

För kontakt med förlaget:
Ulrika Slottner, Idus förlag
ulrika@idusforlag.se

Kontakt direkt med författaren:
Sophie Cronquist
sophie@cronquist.se

Idus förlag, bokförlaget med hjärtat hos författarna.