Beriksson

Mathez, fransk chokladtryffel med champagne och jordgubb – en härlig smakromans

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2014 10:53 CEST

Det tycks finnas ett magiskt skimmer över smakkombinationen champagne och jordgubb. För att skapa en minnesvärd kväll, om det så må vara i glada vänners lag eller att uppleva en härlig romans, så är den gyllene kombinationen jordgubb och champagne oslagbar. Och kanske är det just känslan att unna sig något utöver det vardagliga som ger detta skimmer över smakkombinationen. Men en stor del av förklaringen är att det torra till halvtorra bubbliga vinet gifter sig och smakerna balanserar utmärkt med de söta jordgubbarna. Mathez nya chokladtryffel kan du köpa med jordgubb- eller champagnesmak och du kan med fördel kombinera dem och förhöja njutningen ytterligare en nivå till en underbar smakromans. Är du trött på romanser och diskussioner om smaker som gifter sig så kan du även njuta av övriga smaker i den nya serien, eller vad sägs om chokladtryffel med citronmaräng, päron och naturell? Alla är de lika krämiga och fulla av smak i en vackert skinande förpackning.

Mathez har producerat chokladtryffel i Frankrike sedan 1934 och detta har de blivit experter på. Deras specialitet att producera naturella men även smaksatt chokladtryffel bidrar till att deras tryffel blir en krämig och fyllig chokladupplevelse. Mathez tryffel är en mix av sötma och härliga smaker, ett ögonblick som du vill uppleva om och om igen, varför inte med någon som du tycker särskilt mycket om?

Mathez chokladtryffel i serien Attaque d´or finns i smakerna jordgubb och champagne i 100 gram eller 55 gram. Det finns även citronmaräng, päron och naturell i 100 grams askar. De stora askarna kostar cirka 39-45:00/st och de små 30-39:00/st. Du finner chokladen i välsorterade butiker som säljer gourmetprodukter. Vi ses väl på Stockholms chokladfestival 2-5 oktober samt Göteborgs chokladfestival den 24-26 oktober.

Läs mer här. Du kan även ladda ner bilder här.

Har du frågor får du gärna mejla markus@beriksson.net eller ring mig: +46703883534

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.