Kakeldax i Sverige AB

Mathias Kinn tillträder som försäljningschef för KakeldaxGruppen

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2010 14:49 CET

KakeldaxGruppen har utsett Mathias Kinn till försäljningschef med tillträde idag, den 25 januari 2010. Mathias blir ansvarig för försäljning i bolaget: affärsområdet grossist (återförsäljarversamhet) och affärsområdet direktförsäljning (bolagets egen butikskedja med 16 butiker). Mathias blir del av bolagets ledningsgrupp och kommer att verka från KakeldaxGruppens huvudkontor i Göteborg.

Mathias Kinn har en gedigen bakgrund inom försäljning och en mycket stor branschkännedom. Han kommer närmast från Pilkinton där han var Nordisk Försäljningsdirektör. Dessförinnan var han vice VD samt Försäljnings- och Marknadschef på CC Höganäs, en av marknadsledarna inom byggkeramik i Sverige, i 8 år.

Mathias Kinn började sin karriär som distriktsansvarig säljare i Flüggerkoncernen.

För ytterligare information kontakta:

Timo Söderlund, CEO, KakeldaxGruppen

0768-28 12 23, timo.soderlund@kakeldaxgruppen.se

KakeldaxGruppen omsätter 280 MSEK genom 16 egna butiker och ett hundratal återförsäljare. KakeldaxGruppen har 110 anställda och är en av marknadsledarna inom byggkeramik. Företaget är medlem i branschföreningen KAF. KakeldaxGruppen består av fyra butikskoncept för konsument: Kakeldax, Kakelcentralen, Stigs Kakel och Kakel-outlet. Lägg därtill ett yrkeskoncept för professionella plattsättare och byggföretag: Proffsbutiken. Lokala och starka varumärken betraktade var och en för sig – tillsammans kan de vara oslagbara. Efter att genomfört en fusion och lagt en gemensam plattform med administration och logistik, kommer bolaget nu att fokusera på försäljning. Bolagets butikskedja kommer att fortsätta utvecklas, samtidigt som KakeldaxGruppen ser en stor potential i återförsäljarverksamheten på de orter där man inte har egna butiker.