PRODUKTION203 AB

Matklubben.se är Sveriges tredje största renodlade matsajt

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2010 14:54 CET

Vecka 6 noterade Matklubben.se 182 215 unika webbläsare enligt KIA-Index. Därmed klättrar Matklubben upp på tredje plats bland Sveriges matsajter, efter att ha gått om den Bonnier-backade Alltommat.se.

”Det känns fantastiskt kul” säger Andereas Friis, VD för Matklubben. ”Alla våra användare har gjort ett kanonjobb när det gäller att ladda upp bra recept och skapa intressanta debatter i forumen. Det är våra medlemmar som har gjort sajten till den succé den är idag.”

Matklubben har, till skillnad från dess konkurrenter, inga externa finansiärer i ryggen, utan bygger istället helt och hållet på användargenererat innehåll. I dagsläget finns det över 72 000 recept inlagda av 338 000 medlemmar. Sajten etablerades redan 1999. 2006 tog webbyrån PRODUKTION203 över driften och byggde om Matklubben från grunden. Sedan dess har besökarantalet ökat kraftigt för varje år, medlemsantalet växer just nu med ca 700 nya personer om dagen - en anmärkningsvärt bra siffra!

Ledorden för PRODUKTION203 är genomarbetat och stabilt. Vi erbjuder tjänster som varar, som det går att bygga på och som inte blir omoderna. Vi har flera egna projekt, bl a AllaAnnonser.se och Matklubben.se, som vi driver och som vi bygger på samma sätt som våra kunders sajter. Detta gör att vi vet att vår modell fungerar.

Vi levererar helt enkelt inte en tjänst som vi själva inte skulle använda oss av.

Kontaktperson: Andereas Friis, VD (andereas@produktion203.se)