Fashion Networks Europe

Matmolnets bloggare nominerad till Folkets val Matbloggspriset 2012

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2012 09:52 CEST

Matmolnets matbloggare Matsafari har nominerats till Folkets val Matbloggspriset 2012.

Matsafari drivs av Matbloggaren Ann-Sofi Karlsson från Hultsfred och är en av Matmolnets 9 bloggar. På Matsafari kan man läsa om egenkomponerade rätter med allt från halvfabrikat till långkok, desserter och försvinnande goda kakor.

Matsafari har tillsammans med 14 andra matbloggar tagits fram genom att läsare har nominerat sina favoritbloggar, därefter har en jury valt ut 15 bloggar som nu finns för publik omröstning. Omröstningen avslutas på kvällen den 20 augusti. Vinnaren av Folkets val Matbloggpriset 2012 bjuds in till Mitt Kök och Matbloggsprisutdelningen torsdagen den 6 september på Svenska Mässan i Göteborg.

Matbloggpriset delas ut för sjunde året i rad och finns i sex kategorier: Det Stora Matbloggspriset, Folkets Matbloggspris, Hederspriset, Bak & dessert, Vin & dryck samt Sociala medier. Arrangör är Deluxive State och Hej Mat! i samarbete med Mitt Kök.

Matmolnet är en lätt och rolig matsajt att använda på alla ambitionsnivåer. Matmolnet.se lanserades november 2010 med Niklas Ekstedt, en av Sveriges största profiler inom matlagning. Niklas är initiativtagaren till sajten och Matmolnets ambassadör. Matmolnet är en lekfull och mer intuitiv variant på de receptsidor som finns idag. Sajten jobbar runt en sökmotor som hjälper användare att enkelt hitta lockande recept efter val av kategorier.

För mer info om Matmolnet, vänligen kontakta siri.jenning@matmolnet.se

Fashion Networks Scandinavia är en global mediekanal uppbyggd kring dagens inflytelserika bloggare inom mode och livsstil. Våra sajter erhåller de bästa bloggarna som ger besökare och företag en central punkt för att upptäcka, följa och interagera med människor i modebranschens centrum.