MacoMedia AB

Mia Törnblom föreläser på Matronainsamlingen!

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2011 14:04 CET

Matronainsamlingen förenar affärer med socialt ansvarstagande. Nu väljer Lena Törner, entreprenören bakom det framgångsrika Matronanätverket, att för första gången genomföra en egen insamling till förmån för Läkare Utan Gränser och deras arbete med att bekämpa hungerkatastrofen på Afrikas horn. För visst kan man göra affärer och driva företag, samtidigt som man tillför något till omvärlden.

Insamlingen till förmån för Läkare Utan Gränser pågår fram till december och avslutas med en sopplunch då en av Sveriges mest uppskattade och populära föreläsare, Mia Törnblom, kommer att hålla en inspirationsföreläsning.

Dessutom kommer även ordföranden för Läkare Utan Gränser, Kristina Bolme att berätta om Läkare Utan Gränsers arbete. Titti Schultz blir konferencier och soppföreläsningen äger rum i Solna. Medlemmarna får givetvis bjuda med sig gäster till föreläsningen så att vi kan öka effekten av insamlingen till Läkare Utan Gränsers arbete.

Företag som hittills hjälper lite mer: Miljöbud.se, Forsen Projekt AB, Sabis AB, Ricoh Sverige AB, Olofsson bil AB Haninge, Parapet Care AB, Wiresor AB, Krahm Massage, Avixa AB, Papertalk AB, Therese Coaching/ Thess och Kropp massage och Friskvård, Radisson Blu Royal Park Hotel, Taxi 020 AB.

Ett fåtal platser kvar till sopplunch och föredrag.
Kontakta Lena Törner, MacoMedia AB om du / ni vill medverka som givare till Matronainsamlingen;
www.matronanatverken.se
eller lena.torner@macomedia.se , tel 070-496 06 08.

Fakta om Matronanätverken

Matronanätverken är lokala affärsnätverk som vänder sig till drivna företagare och kvinnor i ledande befattningar. Gemensamt för alla medlemmar är en vilja att knyta nya kontakter och hitta förutsättningar och möjligheter för att göra affärer. Det stora flertalet av medlemmarna är stora företag och det är också grundtanken med Matrona. Nätverken är en branschöverskridande sammanslutning och att vara medlem ska vara nyttigt, lärorikt, utvecklande och roligt. Besök gärna hemsidan www.matronanatverken.se

Matrona ingår som en del i utbildningsföretaget MacoMedia AB som startades 1993. För mer info om MacoMedia AB, läs mer på www.macomedia.se. För mer information om Matronanätverken, framtidens kvinnliga affärsnätverk, kontakta Lena Törner; www.matronanatverken.se eller maila lena.torner@macomedia.se (070-496 06 08