MacoMedia AB

MatronaInsamlingen nu i full gång!

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2012 08:32 CET

MatronaInsamlingen
MatronaInsamlingen förenar affärer med socialt ansvarstagande. Nu väljer Lena Törner, entreprenören bakom de framgångsrika kvinnliga affärsnätverken, MatronaNätverken att för första gången genomföra en egen insamling till förmån för Stiftelsen MinStoraDag och deras arbete.
- För visst kan man göra affärer och driva företag, samtidigt som man tillför något till omvärlden, säger Lena Törner.

Insamlingen till förmån för MinStoraDag pågår fram till december och avslutas med en sopplunch då en av Sveriges mest uppskattade och populära komiker, Babben Larsson, kommer att medverka.
Dessutom kommer Richard Fors, generalsekreterare för MinStoraDag att berätta om MinStoraDag och deras arbete. Titti Schultz blir som vanligt konferencier och sjunger denna gång gör Marie Bergman.

Matronaavslutning
Matronaavslutningen äger rum på Stockholmsmässan och en specialkomponerad Matronasoppa serveras dagen till ära.
 - Medlemmarna får givetvis bjuda med sig gäster till MatronaInsamlingen så att vi kan öka effekten av insamlingen till MinStoraDag och deras arbete, säger Sanna Törner.

Ett fåtal platser kvar till sopplunch!
Vill du deltaga på sopplunchen och/eller vill ni synas som givare till MatronaInsamlingen;
Kontakta Lena Törner; lena.torner@macomedia.se; tel 070-496 06 08

Stiftelsen MinStoraDag

Stiftelsen MinStoraDag (MSD) hjälper svårt sjuka barn i Sverige att förverkliga sina önskedrömmar. Verksamheten bygger helt på frivillig volontär basis där det är barnens behov och önskemål som styr. Idag finns det 300 volontärer spridda över hela landet som med stort hjärta och varmt engagemang ger av sin tid och kunskap. MSD drivs med hjälp av bidrag från stiftelser, företag och privatpersoner och har ett 90-konto övervakat av Svensk Insamlingskontroll.

Fakta om MatronaNätverken

MatronaNätverken är lokala affärsnätverk som vänder sig till kvinnor i ledande befattningar och drivna företagare. Gemensamt för alla medlemmar är en vilja att knyta nya kontakter och hitta förutsättningar och möjligheter för att göra affärer.
Det stora flertalet av medlemmarna är stora företag och det är också grundtanken med Matrona. Nätverken är en branschöverskridande sammanslutning och att vara medlem ska vara nyttigt, lärorikt, utvecklande och roligt. MatronaNätverken är idag etablerade i Sundbyberg/Solna, Kista, Södermalm/City och nu även på Östermalm/Täby.

MatronaNätverken drivs idag av Lena och Sanna Törner.
Besök gärna hemsidan; www.matronanatverken.se

Matrona ingår som en del i utbildningsföretaget MacoMedia AB som startades 1993.
För mer info om MacoMedia AB, läs mer på
www.macomedia.se.
För mer information om MatronaNätverken, läs mer på www.matronanatverken.se
eller kontakta Lena Törner;
 lena.torner@macomedia.se  tel; 070-496 06 08