Poolia

Mats Påhlson ny finansdirektör på Poolia AB

Pressmeddelande   •   Maj 18, 2004 15:11 CEST

Mats Påhlson utses idag till ny finansdirektör på Poolia AB. Han kommer från Lernia AB där han de senaste fyra åren arbetat som ekonomidirektör.

- Befattningen som finansdirektör är av stor betydelse för att vi ska nå våra mål när det gäller utveckling av verksamheten, internationell expansion och fortsatt lönsamhet. Mats Påhlson har med sin gedigna bakgrund, bland annat från en liknande verksamhet, den erfarenhet som krävs för att driva det arbetet framåt, säger Erik Strand, vd på Poolia.
Poolia genomför ett omfattande utvecklings- och omstrukturerings-arbete och i detta har finansdirektören en viktig roll. Inte minst när det gäller att fokusera på finansiella och strukturella frågor och kommunicera dessa gentemot kapitalmarknad, aktieägare, organisation och styrelse. Mats Påhlson tillträder den 1 augusti.

För mer information kontakta:
Erik Strand, vd Poolia, tfn: 08-555 650 60, 073-392 98 00
Önskas bild på Mats Påhlson, kontakta Christina Lingdén på tfn: 08-555 650 75, 073-944 50 75

Poolia är ledande inom kvalificerad bemanning och finns på ca 20 orter i Sverige samt Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Storbritannien. Verksamheten omfattar tjänsteområdena Personaluthyrning, Rekrytering / Search och Outsourcing. Poolia är uppdelat i Poolia Professionals och Uniflex där det förstnämnda erbjuder kvalificerad personal inom yrkesområdena Ekonomi, Bank & Finans, IT, Kontor, HR, Lön, Teknik, Sälj & Marknad, Juridik, Vård samt Life Science. Dotterbolaget Uniflex är en av de största aktörerna inom generell bemanning i Sverige. Uniflex erbjuder tjänsterna reception, kundtjänst, växel, call-center, lager, industri och internservice.