Devolver AB

Mattias Hellberg

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2011 14:33 CET

Nästa musikant att slå ner bopålar hos /from a friend är Mattias Hellberg med förflutet i band som Nymphet Noodlers, Hedros & Hellberg, Alimony och The Hellacopers & Hot Love. Mattias Hellberg & The White Moose släppte 2008 den kritikerrosande plattan Out of The Frying Pan, Into The Woods som följdes av turnéer Europa runt med följande år. Mattias är, vid sidan av sin solokarriär, också den som axlat Totta Näslunds roll som sångare och gitarrist i Nationalteatern. Nytt soloalbum kommer att släppas under våren 2011.

Intertext Marketing AB:s website, /from a friend, är en Ny tjänst som ger alla internetanvändare möjlighet att rekommendera varor till sin omgivning genom teknik som förvandlar bloggar, sajter, mail och liknande sociala medier till interaktiva butiker.  Genom att enkelt rekommendera produkter ur /from a friend:s sortiment, och att få del av intäkterna från försäljningen, skapar /from a friend ett incitament för konsumenter att hjälpa varandra hitta och välja produkter. För exempel, se:

Musiken som i dagsläget består av sk. downloads, inom kort även som fysisk cd-skiva, leverars från Göteborgsföretaget InProdicon som har ett av världens största digitala musiklager om mer än 10 miljoner titlar. Katalogen innehåller i princip all musik som har utgivits av skivbolag i Norden de senaste 40 åren.