Warberg IC

Mattias Wallgren klar för Warberg!

Pressmeddelande   •   Jul 18, 2012 16:30 CEST

Efter en tids förhandling mellan klubbarna har man kommit överens och Mattias är därmed klar för spel i Warberg. Mattias Wallgren, född 1983, har 57 A-landskamper på meritlistan och ses av många som given i det svenska landslag som siktar på att återta världsmästartiteln från Finland när VM avgörs i Schweiz i vinter.

- En riktigt härlig sommarpresent till alla Warbergsfans, kommenterar tränare Stefan Smedberg. Wallgren är en drömspelare för alla tränare och hans ledaregenskaper kombinerat med sin fysik och hans defensiva kunskaper gör att han kommer stärka vår backbesättning på ett alldeles utmärkt sätt, säger han nöjt. Wallgren har förutom sina landskamper även hunnit med att spela 261 matcher i högsta ligan i Sverige.

Mattias Wallgren kommenterar själv övergången.
- För det första är jag väldigt tacksam över att Dalen ger mig den här chansen och även så klart över att Warberg visat mig hur mycket de tror på mig genom både sitt engagemang och sitt agerande. Jag vill även tacka alla som jobbat kring Dalens matcher, deras supportrar och alla de jag lärt känna under alla mina år i föreningen för det stöd jag alltid givits.

- Jag hoppas kunna bidra så mycket som möjligt både på och utanför banan i den satsning som Warberg gör för att återta tronen som Sveriges bästa lag och att som förening fortsätta vara världsledande. Jag ser verkligen fram emot att få komma ner till västkusten och fortsätta utvecklas som både innebandyspelare och människa, fortsätter Mattias.

- Nu är truppen stängd och det känns riktigt bra att Mattias blev den sista pusselbiten i vårt lagbygge. Vi ser fram emot en rolig säsong med matchstart i Bern 15 september mot regerande svenska mästarna Storvreta, säger Jonas Klavberg i Warberg.

Warberg IC hälsar Mattias Wallgren varmt välkommen, och tackar IBK Dalen för ett professionellt samarbete kring övergången!

Warberg Innebandyclub bildades 1985 och är en av Sveriges mest meriterade innebandyklubbar. Warbergs herrar har vunnit fyra SM-guld och 3 Europacup Guld. Totalt har föreningen över 850 medlemmar och cirka 40 lag. Man driver sedan ett år tillbaka sin egna träningsanläggning, Sparbanken Wictory Center med tre fullstora innebandyplaner.