Inserve Technology AB

Matts Agélii ny vd för Inserve Technology

Pressmeddelande   •   Jan 14, 2010 11:33 CET

Göteborg den 14 januari 2010 – IT-konsultföretaget Inserve Technology AB har utsett Matts Agélii till ny vd. Matts Agélii är en av Inserves grundare och har tidigare haft rollen som ekonomi- och konsultchef. Inserves tidigare vd och delägare Peter Gustafsson lämnar efter 11 framgångsrika år Inserve och IT-branschen för att övergå i egen verksamhet.

Matts Agélii blir nu tillsammans med Per Westberg, affärsområdesansvarig på Inserve, huvudägare i Inserve Technology.

”Det skall bli väldigt roligt att kliva i rollen som vd för Inserve. Jag har varit med sedan starten och vet att vårt erbjudande idag är starkare än någonsin. Tillsammans med mycket kompetenta kollegor ser jag fram emot att driva Inserve framåt mot nya spännande utmaningar och tillväxt. Idag ser vi stark efterfrågan på våra erbjudanden både inom Identity & Access Management och Datacenter 2.0.”, säger Matts Agélii, vd Inserve Technology.

”Åren med Inserve har varit fantastiskt roliga och inte minst präglats av en stark lagkänsla. När jag nu tar steget över i egen verksamhet vet jag att Inserve är i goda händer. Företaget har alla förutsättningar att behålla och förstärka rollen som en fortsatt ledande aktör med god tillväxt och tjänster i absolut framkant”, säger Inserves avgående vd Peter Gustafsson.

Matts Agélii är Civilingenjör från Chalmers i Göteborg och vidareutbildad vid Handelshögskolan i Stockholm.

För mer information och bildmaterial kontakta:
Matts Agélii, vd Inserve Technology, tel 0709-81 48 83, e-post matts@inserve.se

Inserve Technology grundades 1999 av Peter Gustafsson, Matts Agélii och Per Westberg.
Sedan starten har företaget vuxit organiskt och kommit att arbeta med bolag som Aftonbladet, AstraZeneca, EDB, Gambro, ICA, SKF, Lindex, Volvo och Vägverket liksom universitet och mindre snabbväxande bolag som Spotify och Stardoll. Idag är Inserve en av de ledande Nordiska aktörerna inom Identity & Access Management, ett område där företaget förväntar sig fortsatt stark tillväxt. Inserve har idag runt 25 medarbetare vid kontoren i Göteborg och Stockholm. Företaget samarbetar med ledande leverantörer inom respektive område. Bland dessa finns Oracle, Sun Microsystems, Hitachi Data Systems, IBM Software, Red Hat och Symantec. För mer information besök www.inserve.se