Universal Music Sweden

Mavrick släpper debutsingeln Remedy

Pressmeddelande   •   Okt 07, 2015 11:08 CEST

Polydor Sweden/Universal Music

Bakom artist-alias Mavrick hittar vi 25-åriga Marcus Sennewald. Idag släpps debutsingeln Remedy och om en vecka, den 14 oktober, släpps musikvideon.

Mavricks debutsingel Remedy är smått berusande. Under fyra minuter flimrar ett intensivt ljudlandskap förbi som präglas av sakral gospel, bultande drum n bass och trip-hop touch. I ett medryckande pop/soul-sound, svävar Mavricks sång mellan mörk funk och religiös grandiositet. Ovanpå en filmisk bakgrund smyger sig en förförisk slinga av kör upp bakom krönet och triggar upp den experimentella stämningen. Och det är just här som produktionen briljerar, när musiken vågar ta sig utanför det klassiska pop-facket. Om man ska jämföra ljudbilden landar man någonstans mellan The Weeknd, Rudimental, Jai Paul och Woodkid, men Mavricks sound är hans eget unika.

Ikväll har man chansen att se Mavrick live på Obaren, dörrarna öppnas kl 20.00. Förbered dig på en intensiv lyssnarupplevelse och höstens soundtrack!

Lyssna på Remedy här:

Följ Mavrick på sociala medier:

Facebook: facebook.com/mavrickofficial

Instagram: @WhoIsMavrick