Mavshack AB (publ)

Mavshack i samarbete med den största trosbaserade radiostationen i Filippinerna för att hjälpa tyfonens offer.

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2013 17:21 CET

I början av november i år så drabbades Filippinerna av en ovanligt kraftfull Tyfon - Haiyan (lokalt kallad Yolanda) - som ödelade stora delar av Filippinerna. Som en del av företagets sociala ansvar så vill Mavshack Filippinerna hjälpa till av återuppbyggnaden av de drabbade områdena. Detta via en kampanj kallad ”Gilla för förändring”.

Kampanjen sker i samarbete med Radio Veritas 846 Global Broadcasting System, Inc. en 24 timmars katolsk radiostation och landets största trosbaserade radiostation, som ägs och drivs av ärkestiftet i Manila samt Caritas Manila, ett ledande katolskt organ för sociala tjänster och utveckling i Manilla

"Radio Veritas är tacksam över att få samarbeta med Mavshack i denna kampanj. Med över en miljon lyssnare per minut är vi är säkra på att sprida denna goda vilja kampanj ", säger Broder Clifford Sorita, Operations och Marketing Konsult för Radio Veritas.

Kampanjen kommer att vara direkt och enkelt, bara logga in på ditt Facebook-konto , sök " Mavshack Filippinerna " eller gå direkt till www.facebook.com / mavshack och gillar sidan . För varje like kommer en Pesos att doneras.

Tanken med kampanjen är att ge alla en möjlighet, via Mavshack, att göra en skillnad genom att visa sitt stöd på ett enkelt men effektivt sätt. Sociala medier har makten att sprida ord snabbt och förhoppningsvis når kampanjen ut till ett stort antal Filippinerna runt om i världen som agerar för denna goda sak.

Målet är 1 miljon Likes som kommer att omvandlas till en donation på 1 miljon Pesos (ca 163 000 kr) från Mavshack Filippinerna till Veritas och Caritas Manila välgörenhetsfond för återuppbyggnad och långsiktigt hållbara lösningar till tyfonens offer.

Mavshack är mycket glada och stolta över samarbetet med Veritas och Caritas, för att uppnå ett gemensamt mål som är att hjälpa Haiyans offer att återskapa och börja sina nya liv genom långsiktiga lösningar via vår kampanj “, säger Mavshacks Global Sales Director, Jerry Lozano.

Mavshack websites
mavshack.com/corporate
mavshack.com
facebook.com/mavshack
facebook.com/mavshackab
facebook.com/mavshack.in
facebook.com/mavshack.id

Om Mavshack.com
Mavshack.com har i dag ca 1 600 filmer, musikvideos och konserter från flertalet Filippinska innehållsleverantörer däribland Viva Entertainment, Inc., Oishi Media, Star Cinema & CenterStage Productions. Mavshack.com är störst i världen på Filippinsk film.

Om Mavshack Facebook
Mavshack Facebook visar filmer gratis för sina fans direkt på Facebook. I dagsläget finns Mavshack Facebook tillgängligt runt hela världen med Indisk och Filippinsk film.

Om Mavshack AB (publ)
Mavshack AB (publ) med kontor i Stockholm, Toronto, Manila och Jakarta driver Mavshack.com, en av de snabbast växande filmtjänsterna i världen. Bolaget tillhandahåller också teknologi för att streama media på ett kostnadseffektivt sätt vilken bland annat används av Mavshacks dotterbolag Truecast.tv i Indonesien.

Mavshack AB (publ) är ett publikt bolag vars aktie handlas på Aktietorget.