Mavshack AB (publ)

Mavshack tecknar avtal med ett av Kinas största mediahus

Pressmeddelande   •   Dec 19, 2013 10:54 CET

Mavshack har idag tecknat ett distributionsavtal med kinesiska Huayi Brothers Media Corporation, eller H.Brothers som bolaget är mer känt som. Bolaget är ett av Kinas största privatägda mediahus och producerar och distribuerar några av de mest populära film- och tv-produktionerna. H.Brothers anses vara en av de ledande aktörerna inom underhållningsindustrin i Kina.

”Avtalet med H.Brothers är ett viktigt steg in på den kinesiska marknaden för Mavshack. Det finns ett par nyckelspelare vad gäller produktion av kinesiskt innehåll och H.Brothers är utan tvivel en av dessa” säger Per Lundquist, VP Sales & Acquisitions.

”Samarbetet med H.Brothers innebär en milstolpe för Mavshack. Vi har tidigare kommunicerat vår strävan efter en kinesisk tjänst och ett avtal av den här digniteten gör att vår etablering på den kinesiska marknaden nu kan börja på allvar” säger Jonas Litborn, VD

Mavshack China lanserades på Facebook under december och har en ungefärlig tillväxt på 2500 fans om dagen. Lansering på mavshack.com samt IOS/Android-appar kommer ske under januari 2014.

Med H.Brothers innehåll är Mavshacks mål att ha den bästa  mixen av filmer, tv-serier, kortfilmer och musik.

För mer information kontakta:

Per Lundquist

Vice President Sales & Acquisitions

per.lundquist@mavshack.com

@Mavshack

Mavshack AB (publ)

Karlavägen 58

Mavshack websites
mavshack.com/corporate
mavshack.com
facebook.com/mavshack
facebook.com/mavshackab
facebook.com/mavshack.in
facebook.com/mavshack.id

Om Mavshack.com

Mavshack.com Pinoy content page har i dag ca 2 000 filmer, musikvideos och konserter från flertalet Filippinska innehållsleverantörer däribland Viva Entertainment, Inc., och Oishi Media. Mavshack.com är störst i världen på Filippinsk film.

Mavshack.com Indian content page är en betaversion som erbjuder ett flertal indiska punjabi filmer.

Mavshack Indonesia content page är en betaversion som erbjuder Indonesisk film.

Om Mavshack Facebook

Mavshack Facebook visar filmer gratis för sina fans direkt på Facebook. I dagsläget finns Mavshack Facebook tillgängligt runt hela världen med Indisk, Indonesisk och Filippinsk film.

Om Mavshack AB (publ)

Mavshack AB (publ), med kontor i Stockholm, Toronto, Manila och Jakarta driver en av de snabbast växande filmtjänsterna i världen. Intäkterna kommer från vår webbaserade portal på Mavshack.com, där målgruppen erbjuds film och underhållning genom månadsabonnemang (B2C), och vår portal på Facebook.com, där i dagsläget över 1 200 000 "följare" tar del av reklamfinansierade filmer (B2B). Vi säljer också vår kostnadseffektiva streamingteknologi till andra företag (B2B).

Mavshack AB (publ) är ett publikt bolag vars aktie handlas på Aktietorget.