Mavshack AB (publ)

Mavshack tecknar avtal med Filippinernas största mobiltelefondistributör

Pressmeddelande   •   Jul 19, 2013 11:17 CEST

Mavshack ingår en strategisk allians med Filippinernas största återförsäljare av mobiltelefoner, My Solid Technologies and Devices, INC. (MyPhone) baserat i Manila, Filippinerna. MyPhone säljer i snitt 60 000 nya enheter per månad. Under nästa vecka lanseras MyPhones nya HD smartphone och Mavshack kommer att vara en del av den lanseringen. Förutom mobilappen ska MyPhone och Mavshack samarbeta kring Facebook-aktviteter och använda respektive bolags kundbaser för marknadsföring.

För Mavshack är det här avtalet en milstolpe som befäster vår position på marknaden som ledande inom filippinsk film och underhållning. Mavshack’s och MyPhone’s gemensamma intresse inom online entertainment gör att bolagen vill lyfta fram filippinska independent filmare och flera events för detta finns inplanerade runt om i Filippinerna.

“Vi är stolta över partnerskapet med MyPhone. Mavshack och MyPhone kommer att samarbeta på många nivåer, allt från förinstallation av Mavshacks mobil app i samtliga MyPhones och Smartphones till cross-marketing av bolagens Facebook sidor med bland annat Indie filmer.” säger Jerry Lozano Global Sales Director på Mavshack. “MyPhone är en ledande aktör i det filippinska samhället och vi ser fram emot att utveckla innovativa program för att distribuera innehåll via MyPhones Smartphones genom filmtävlingar och stipendium” fortsatte Jerry Lozano.

Information om MyPhone kan hittas på www.myphone.com.ph

För mer information:
Jerry Lozano
Global Sales Director
jerry.lozano@mavshack.com

Filippinerna: +63 9995637928
USA: +1-888-838-8411, ext 101

Jonas Litborn
jonas.litborn@mavshack.com

Mavshack AB (publ)
Karlavägen 60

Mavshack websites
mavshack.com/corporate
mavshack.com
facebook.com/mavshack
facebook.com/mavshack.se
facebook.com/mavshack.in

Om Mavshack.com
Mavshack.com har i dag ca 1 600 filmer, musikvideos och konserter från flertalet Filippinska innehållsleverantörer däribland Viva Entertainment, Inc., Oishi Media och Star Cinema. Mavshack.com är störst i världen på Filippinsk film.

Om Mavshack Facebook
Mavshack Facebook visar filmer gratis för sina fans direkt på Facebook. I dagsläget finns Mavshack Facebook tillgängligt runt hela världen med Indisk och Filippinsk film, samt på den nordiska marknaden med västerländsk film.

Om Mavshack AB (publ)
Mavshack AB (publ) med kontor i Stockholm, Toronto, Manila och Jakarta driver Mavshack.com, en av de snabbast växande filmtjänsterna i världen. Bolaget tillhandahåller också teknologi för att streama media på ett kostnadseffektivt sätt vilken bland annat används av Mavshacks dotterbolag Truecast.tv i Indonesien.

Mavshack AB (publ) är ett publikt bolag vars aktie handlas på Aktietorget.