Mavshack AB (publ)

Mavshacks genomslag på Facebook ökar markant

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2013 13:58 CET

Mavshack har som uttalad strategi att använda Facebook som marknadsföringskanal. För att förtydliga Facebook statistiken för aktieägarna har vi valt att från och med denna månad publicera en månatlig rapport över tillväxten under den senaste månaden.

Under november månad har antalet Facebook fans, de som Gillat Mavshack, på samtliga Mavshack sidor ökat med hela 32,5 % från ca 972 000 till över 1, 28 miljoner fans.

Under perioden har Mavshack bland annat använt Facebook för två exklusiva digitala världspremiärer och tävlingar relaterade till Mavshacks sponsorskap kring pop-princess Sarah Gs konsert turné.

Sammanlagt har Mavshacks samtliga sidor har en “engagement rate” på över 9,2 % ! Engagment rate visar antal fans som integrerar och delar/kommenterar och gillar det vi publicerar. Enligt Socialbakers (socialbakers.com) ligger Facebook-snittet på 0,86 %.

Tittar vi enbart på Mavshack India så har vi en engagement rate på hela 24 % denna månad, kontra snittet på 3,4 % för de 50 största indiska varumärkena på Facebook.

Intresset för Mavshacks Facebook-appar är stort då över 111 000 unika användare har använt appen under november månad.

För mer information kontakta:

Jonas Litborn

jonas.litborn@mavshack.com

@Mavshack

www.facebook.com/mavshack

Mavshack AB (publ)

Karlavägen 58

www.mavshack.com

www.facebook.com/mavshack

www.facebook.com/mavshackab

www.facebook.com/mavshack.id

www.facebook.com/mavshack.in

Mavshack websites
mavshack.com/corporate
mavshack.com
facebook.com/mavshack
facebook.com/mavshackab
facebook.com/mavshack.in
facebook.com/mavshack.id

Om Mavshack.com

Mavshack.com Pinoy content page har i dag ca 2 000 filmer, musikvideos och konserter från flertalet Filippinska innehållsleverantörer däribland Viva Entertainment, Inc., och Oishi Media. Mavshack.com är störst i världen på Filippinsk film.

Mavshack.com Indian content page är en betaversion som erbjuder ett flertal indiska punjabi filmer.

Mavshack Indonesia content page är en betaversion som erbjuder Indonesisk film.

Om Mavshack Facebook

Mavshack Facebook visar filmer gratis för sina fans direkt på Facebook. I dagsläget finns Mavshack Facebook tillgängligt runt hela världen med Indisk, Indonesisk och Filippinsk film.

Om Mavshack AB (publ)

Mavshack AB (publ), med kontor i Stockholm, Toronto, Manila och Jakarta driver en av de snabbast växande filmtjänsterna i världen. Intäkterna kommer från vår webbaserade portal på Mavshack.com, där målgruppen erbjuds film och underhållning genom månadsabonnemang (B2C), och vår portal på Facebook.com, där i dagsläget över 1 200 000 "följare" tar del av reklamfinansierade filmer (B2B). Vi säljer också vår kostnadseffektiva streamingteknologi till andra företag (B2B).

Mavshack AB (publ) är ett publikt bolag vars aktie handlas på Aktietorget.