Mavshack AB (publ)

Mavshacks mobilapp förinstalleras i samtliga Myphone smartphones

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2013 10:41 CEST

Mavshack och MyPhone har utökat sitt samarbete till att inkludera en förinstallation av Mavshacks mobilapp i hela MyPhones sortiment av Android smartphones, inklusive premium telefonen Iceberg, på samtliga marknader inklusive Macao, Hong Kong, Malaysia och de filippinska öarna.

"Förinstallationen av mobilappen på Myphones telefoner är ett stort steg i satsningen för Mavshacks närvaro på samtliga huvudmarkander", säger Jerry Lozano, Global Sales Manager för Mavshack Filippinerna. "Vi valde att samarbeta med den största filippinska mobildistributören för att nå ut till ett stort antal nya användare varje månad. MyPhone erbjuder även lämpade produkter såsom premiumtelefonen MyPhone Iceberg som möjliggör filmtittande i HD-definition."

”Mavshack provides us with the perfect content that is directly in line with the marketing objectives and strategies of MyPhone” säger Director of Business Development Kirt Ugas.  ”We pride ourselves in being the ”first” to provide innovative content on our cell phone products and Mavshack is exactly that with a good mainstream focus of films and an exciting and growing portfolio of independent films that will please our buyers in all markets.”

"MyPhone säljer för närvarande i genomsnitt 500 000 enheter per månad, varav 40 % av dessa är Android telefoner. Mavshack når därmed ut till 2 400 000 nya användare inom de närmsta 12 månaderna. Utöver ovan finns även möjligheten att uppdatera befintliga Myphone smartphones och nå ut till ytterligare över en miljoner redan registrerade användare.

Framtidens underhållning är digital eftersom fler och fler tittare använder sina mobila enheter istället för TV för att få tillgång till innehåll. Avtalet med Myphone är det första i Mavshacks strategi att samarbeta med operatörer och tillverkare av mobila enheter.

För mer information:

Jerry Lozano
Global Sales Director
jerry.lozano@mavshack.com
Twitter: @MavshackPH
www.facebook.com/mavshack

Jonas Litborn
jonas.litborn@mavshack.com
+46 70 640 07 40

Mavshack websites
mavshack.com/corporate
mavshack.com
facebook.com/mavshack
facebook.com/mavshack.in

Om Mavshack.com
Mavshack.com har i dag ca 1 600 filmer, musikvideos och konserter från flertalet Filippinska innehållsleverantörer däribland Viva Entertainment, Inc., Oishi Media, Star Cinema & CenterStage Productions. Mavshack.com är störst i världen på Filippinsk film.

Om Mavshack Facebook
Mavshack Facebook visar filmer gratis för sina fans direkt på Facebook. I dagsläget finns Mavshack Facebook tillgängligt runt hela världen med Indisk och Filippinsk film.

Om Mavshack AB (publ)
Mavshack AB (publ) med kontor i Stockholm, Toronto, Manila och Jakarta driver Mavshack.com, en av de snabbast växande filmtjänsterna i världen. Bolaget tillhandahåller också teknologi för att streama media på ett kostnadseffektivt sätt vilken bland annat används av Mavshacks dotterbolag Truecast.tv i Indonesien.

Mavshack AB (publ) är ett publikt bolag vars aktie handlas på Aktietorget.