Eurovip Group

Max Hamburgerrestauranger är först ut bland snabbmatskedjorna med att använda Eurovip Groups marknadsföringtjänst via mobiltelefon

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2006 16:00 CET

Det är Eurovip Group AB:s (publ) dotterbolag Splashi som levererar lösningen som innebär att mobilanvändarna kan ladda ner och spela ett nytt mobilspel kostnadsfritt under ett kalenderdygn. Spelapplikationen som är reklamfinansierad exponerar ett kort reklambudskap innan spelet börjar. Spelet är giltigt i 24 timmar därefter kan användaren köpa spelet eller ladda ner ett nytt. Testkampanjen inleds redan till helgen där Max hoppas nå delvis nya målgrupper.

- Vi tycker att mobilen är en mycket intressant kanal i vår marknadsföringsmix och har goda förhoppningar på kanalen för att nå fram till yngre målgrupper på ett nytt sätt, säger Anders Forssten, marknadschef för Max Hamburgerrestauranger.

I Sverige finns idag närmare 10 miljoner mobiltelefonabonnemang och intresset för mobilen som marknadsföringskanal har aldrig varit större.

- Eurovip Group ser mycket positivt på att efterfrågan på denna nya tjänst redan är mycket stor och att företagen vill prova nya marknadsföringskanaler och på så sätt nå nya målgrupper som man tidigare haft svårt att nå, säger Joachim Alvarez, grundare av Splashi.

Spelapplikationen erbjuds idag på Tele2 wap-portal, Splashi.se och gratismobilspel.se men fler opera-törer kommer att erbjuda tjänsten under kommande vecka.

För ytterligare information, kontakta:
Joachim Alvarez, Grundare Splashi, Mobil: 076-205 40 70. E-post: joachim.alvarez@splashi.com
Anders Forssten Marknadschef, Max Hamburgerrestauranger AB. Tel: 070-5104731
Jan Sjödin, Vd, Eurovip Group AB. Tel: 044-590 51 50. Mobil: 0708-97 00 50. E-post: jan.sjodin@eurovipgroup.se

www.eurovipgroup.se

Om Eurovip Group AB
Eurovip Group utvecklar tekniska lösningar för korttransaktionshantering och kommunikationsplattformar. Bolaget lanserar ”Föreningskortet” som är ett bonuskort som ger ideella föreningar och hjälporganisationer extra intäkter. I koncernen ingår dotterbolagen Eurovip AB, Splashi Nordic AB och Card Value Scandinavia AB. Eurovip är en ledande leverantör av system för marknadskommunikation. Genom kundlojalitets-programmet Daylight kan butiker kommunicera individuella kampanjer och anpassade erbjudanden till sina medlemmar med till exempel e-post, DR och SMS. Splashi erbjuder olika former av marknadsföringstjänster för företag, t.ex. genomförande av marknadsundersökningar via mobiltelefon, och en plattform (kupong.se) för hantering av digitala värdekuponger. Card Value sköter medlemsdatabaser åt bl.a. Svenska Golfförbundet, DaimlerChrysler Services AB, EnterCard Sverige AB samt Solvalla.