ICA AB

Maxi ICA Stormarknad öppnar i Häggvik

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2006 10:32 CET

I dag öppnar Maxi ICA Stormarknad i Häggvik. Butiken har 110 anställda och 45 000 artiklar i sortimentet.

När handlarna Åke Backa och Rickard Johansson med medarbetare inviger den 52:a Maxibutiken i Sverige sker det med generösa öppettider, 8-22 alla dagar och mycket bra service till kunderna.

Butiken erbjuder bland annat en stor frukt- och gröntavdelning, en särskild avdelning för hälsa och skönhet och ett bredare sortiment för allergiker. Butiken är också först ut med en ny mer välsorterad husdjursavdelning.

– Förutom ett större sortiment med djurtillbehör och djurmat finns det utbildad personal som kan ge våra kunder tips och råd när det gäller husdjur. Ett husdjur är idag ofta en självklar familjemedlem och det ställer krav på vårt sortiment, säger Rickard Johansson, ICA-handlare.

Fakta om Maxi ICA Stormarknad Häggvik:

Öppnar: onsdag den 22 november

Antal anställda: 110

Budgeterad omsättning: 265 mkr för livs och 58 mkr för special (netto)

Antal artiklar: 45 000

Öppettider: 8-22 alla dagar

Antal kassor: 11 vanliga kassor och 6 självscanning + förbutik

Yta kvm: Totalt 11 000 kvm, varav säljytan är 3 500 för livs och 3 100 kvm för special.

För ytterligare information:

Åke Backa och Rickard Johansson, handlare, tel: 08-562 568 11

ICAs presstelefon, tel: 070-253 66 60

Om ICA
ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 100 egna och handlarägda butiker i Sverige och Norge. I gruppen ingår försäljningsbolagen ICA Sverige, ICA Norge och Etos. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA äger hälften av bolagen Rimi Baltic, med 200 butiker i Baltikum, och Netto Marknad med närmare 80 butiker i Sverige. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Genom aktieägaravtal har ingen av parterna bestämmande inflytande över bolaget och har därmed lika rösträtt. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät.
Mer information finns på http://www.ica.se