Idus Förlag AB med ZimZalabim

Maya min - En bok om livets svåra val

Pressmeddelande   •   Mar 21, 2012 13:19 CET

Kompakt mörker omger dem där de kör längs den nästintill öde motorvägen. Fortfarande med blicken riktad framåt säger hon rakt ut i det svarta;
”Det är tredje gången vi gör denna resa för ett barns skull.”
Han rycker till.
”Det går inte att jämföra”.
Hans svar kommer snabbt.
”Likafullt är det den tredje resan”, konstaterar hon och med de orden återgår de till den numera så välbekanta tystnaden.

Två blåa streck på en graviditetssticka blir inledningen till att drömmar krossas, kärlek smulas sönder och att omöjliga beslut måste tas. På ett enda ögonblick ställs hela livet på ända och det blir bokstavligen en kamp på liv och död mellan det tidigare så älskande paret Anna och Kalle. Anna tvingas påbörja en resa in i sitt hjärta för att där förhoppningsvis hitta svaret på sitt livs dilemma.

En gripande, verklighetsbaserad berättelse där Anna och Kalle riskerar allt för att uppnå sina respektive viljor. Kommer de att komma ut ur tunneln med kärleken i behåll?

Malin Alfvén har skrivit efterord till boken och säger såhär: Jag tycker mycket om den här boken! En roman om äkta människor med äkta känslor. Språket flyter lätt och det är med stor behållning jag har läst om ett ämne som inte ges något större utrymme i skönlitteraturen. Eva Bylund visar i ”Maya min” tydligt på några av de svårigheter vi ibland måste gå igenom när det gäller att göra de riktigt avgörande valen i livet. Det jag framförallt berörs av är kärleken som hela tiden är närvarande i historien. Jag blir glad av denna bok och av människans förmåga att lösa svåra problem. Jag vill varmt rekommendera den!
Malin Alfvén, Barn och Föräldrapsykolog. Vinnare av Stora Psykologpriset 2011. Författare till bl.a. Trotsboken, Tagga ner, Kejsarsnittsboken, Fråga Malin. Känd från Knattetimmen i SR P4 och Adam Alsings Talkshow i TV3.

Eva Bylund är författare till boken. Eva är ursprungligen civilekonom med internationell inriktning men arbetar sedan femton år tillbaka med att vägleda människor mot att förbättra sin livskvalité. Det gör hon genom coaching, terapeutiskt arbete, föreläsningar workshops och pararbete. Eva har ända sedan barnsben varit intresserad av vad som driver mänskligt beteende och i hennes roman ”Maya min – En berättelse om kärlek och livets svåra val” får vi följa ett par i kris och hur huvudpersonen Anna tvingas göra en inre resa för att kunna ta ett livsavgörande beslut.

Så här säger Eva själv om boken: Jag har velat dela med mig av erfarenheter jag har både som kvinna, vän och terapeut om hur svårt det ibland kan vara i våra närmaste relationer när vi har olika önskningar och viljor. I mitt arbetsliv har jag mött många kvinnor, män och par i djupa samtal och vet att den lyckliga fasad som visas upp inte alltid är sann. Jag hoppas att den här verklighetsbaserade berättelsen kan hjälpa människor att känna att de inte är ensamma och att det GÅR att komma igenom svårigheter. Förhoppningsvis kan boken också ha ett förebyggande syfte i att ge en förståelse för hur viktig kommunikationen är i ett förhållande och vad som kan hända när den saknas.

Provläs här:

Vid frågor eller önskemål om recensionsexemplar hör av dig till:
ulrika@idusforlag.se / 0302-46101

Idus Förlag, förlaget med hjärtat hos författarna

Idus Förlag är ett bokförlag vars fokus är att hjälpa varje kund, utifrån kundens egen önskan, för att uppnå bästa resultat.

Vårt fokus är att ge ut böcker samt att hjälpa egenutgivare med de delar i bokutgivningsprocessen de önskar.

Företaget ägs av Ulrika & Mats Slottner