Triumph Motorcycles AB

MC-dagen i Stockholm blir två!

Pressmeddelande   •   Apr 26, 2006 10:11 CEST

10,000 besökare kollade H-D, Triumph och BMW i fjol.

MC-Dagen på Barkarby håller på att utvecklas till Stockholms stora MC-premiär. I fjol kom drygt 10,000 personer varav 1500 provkörde nya motorcyklar från Triumph, Harley-Davidson och BMW. I år växer evenemanget därför från en till två dagar, och pågår fredag-lördag 5-6 maj. Men fortfarande är det helt fritt från japanska motorcyklar.

MC-Dagen är numera lika med den stora vårpremiären för hojåkarna i Stockholmsområdet. 10,000 besökare kom till Barkarby Flygfält i fjol, och i år räknar man med betydligt fler när dagen blir till dagar och sträcker sig över både fredag och lördag.

- Allt började med att vi som importerar ”icke-japanska” MC-märken ville göra en egen ”mässa” under den tid på året när man verkligen tänker på MC, säger Peter Gereben på Triumph Motorcycles AB.
- Även om våra tre märken är väldigt olika, så finns det en gemensam mentalitet hos våra kunder på något sätt fortsätter BMW’s Marie Dellbrant.

Stort evenemang

Det som började som ett litet test har nu vuxit till Stockholms största MC-fest. Hela 1 500 provkörningar gjordes i fjol, och i år lär det blir det ännu fler.

Triumph visar 60-tals inspirerade Steve McQueen-hyllningen Scrambler. Harley-Davidson har sin Night Rod och från BMW kommer nya twinen F800S. Totalt finns ett 40-tal motorcyklar på plats för provkörningar.

Förutom provkörning och utställning av motorcyklar finns även flera MC-organisationer och ett 10-tal MC-klubbar på plats. Liksom MC-tidningar och kläd- och tillbehörsföretag.
Galne stuntföraren Sune Andersson från Vilhelmina kommer också för att visa hur man INTE ska hantera sin hoj i trafiken.

- Det här ska vara två dagar när man bara ska kunna njuta och känna att våren och hojsäsongen äntligen är i full blom säger Richard Nordén på Harley-Davidson Sweden AB.

MC-dagen pågår 14-19 på fredag den 5 maj, och 10-17 på lördagen den 6 maj. Entrén är fri.

OBS – PROVKÖRNINGAR FÖR PRESSEN!

I samband med MC-Dagen finns möjligheter till press-provkörningar av de olika märkenas program.
Pressprovkörningar av alla modeller under dagarna bokas hos Krister Åkerblom på Triumph Motorcycles AB, (08-68 00 725 eller 0733-91 99 50)

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA:

Triumph Motorcycles AB, Peter Gereben
E-mail: peter.gereben@triumph.co.uk

BMW Sverige AB, Marie Dellbrant
E-mail: marie.dellbrant@bmw.se

Harley-Davidson Sweden AB, Richard Nordén
Tel: 08-56 25 70 16
E-mail: richard.norden@harley-davidson.se

INTERNET - DIGITALA BILDER - TEKNISKA DATA
Denna release kan laddas hem på Internet på adress
http: //www.pressinformation.com Här finns även bilder i högupplöst format (10 x 15 cm/300 dpi/ca 600K/jpeg). Bilder får användas fritt i redaktionella sammanhang.