Intel Security

McAfee lanserar nya säkerhetslösningar för datacenter

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2012 08:30 CEST

Prestanda och säkerhet är det viktigaste för företag oavsett om servrarna körs fysiskt i egna lokaler, virtuellt i egna eller andras lokaler, eller om de finns i en molnmiljö. McAfee lanserar nu produkter som gör att företaget kan skydda alla dessa resurser på ett effektivt och säkert sätt.

- Säkerhet kan ibland handla om att kompromissa mellan säkerhets- och prestandakrav. Med våra nya produkter kan man se till att datacentret har ett starkt integrerat skydd för servrar och databaser utan att offra prestanda och användbarhet, säger Christoffer Callender, säkerhetsingenjör på McAfee i Sverige.

• McAfee Data Center Security Suite for Server har en heltäckande uppsättning svart- och vitlistningsfunktioner samt optimerat virtualiseringsstöd för grundläggande säkerhet i alla servermiljöer.
  • McAfee Data Center Security Suite for Virtual Desktop Infrastructure är en omfattande säkerhetssvit för företag som kör virtualiserade skrivbordsmiljöer.
  • McAfee Data Center Security Suite for Server–Hypervisor Edition har en heltäckande uppsättning svart- och vitlistningsfunktioner samt optimerat virtualiseringsstöd för grundläggande säkerhet i alla servermiljöer - och licensieras per hypervisor.
  • McAfee Database Server Protection är en lösning särskilt utvecklat för att övervaka, analysera och skydda databaser och har stöd för de flesta större på marknaden förekommande databasformat.

- Under många år har de flesta företagen fokuserat på skalskydd och skydd mot angrepp via nätverk. Men när man väl är inne i miljön saknas ofta skydd för till exempel databaser. Där fyller den nya McAfee Database Server Protection en mycket viktig funktion, säger Christoffer Callender

Om McAfee, Inc.

McAfee, ett helägt dotterbolag till Intel Corporation (NASDAQ: INTC), är världens största helt dedikerade IT-säkerhetsföretag. McAfee åtar sig att lösa även de svåraste säkerhetsutmaningarna globalt. Företaget levererar proaktiva och beprövade lösningar och tjänster som säkrar system, nätverk och mobila enheter världen över, vilket möjliggör för användare att koppla upp sig, surfa och handla säkrare på internet. Med hjälp av sin molnbaserade tjänst McAfee Global Threat Intelligence, som levererar hotdata, så kan McAfee utveckla innovativa produkter som möjliggör för hemanvändare, företag, offentlig sektor och tjänsteleverantörer att säkerställa att de efterlever regler och lagar och att deras information är skyddad, att avbrott förhindras, sårbarheter identifieras, och att deras säkerhet kontinuerligt övervakas och förbättras. http://www.mcafee.com