Intel Security

McAfee tar säkerhetsintegration till nästa nivå

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2013 08:37 CET

McAfee höjer ribban när det gäller inteligent hotidentifiering, snabba åtgärder och integrerade säkerhetslösningar. McAfee Real-Time är den första lösningen som ögonblickligen ger företag information om status på alla systemen i nätverket, installerar produkter eller utför konfigurationsförändringar i realtid.

McAfee har nu även kopplat ihop sin SIEM-lösning Enterprise Security Manager med sårbarhetsskanningsverktyget Vulnerability Manager, IPS-plattformen Network Security Platform och managementverktyget ePolicy Orchestrator. Detta möjliggör ögonblicklig incidenthantering både på nätverk och system baserat på korrelerad information från SIEM-verktyget.

•  McAfee Real Time for ePO är en tilläggsfunktion till McAfee ePolicy Orchestrator som adderar undersökningsfunktioner som i realtid analyserar säkerhetshot. McAfee Real Time for ePO låter säkerhetsadministratörer ställa frågor till tusentals enheter på några sekunder, vilket gör att de kan kontrollera status i realtid. I kombination med McAfee Asset Manager får man även information om anslutna enheter på nätverket i realtid som kan innebära säkerhetsrisker.

•  McAfee Enterprise Security Manager är den enda SIEM-lösning som både är intelligent och snabb, och som kan leverera säkerhetsinformation och hantera åtgärder i realtid. Därigenom går SIEM från att vara en plattform för passiv övervakning och analys till en lösning för incidenthantering genom att hitta samband och hot som kan åtgärdas automatiskt.

- Attackerna blir allt mer komplexa hela tiden samtidigt som våra kunder efterfrågar enklare, snabbare och mer effektiva metoder för att hantera sin säkerhet. Med de lösningar vi lanserar nu samlas alla aspekter på säkerheten i ett integrerat, intelligent system, säger Fredrik Möller, chef för McAfee i Norden och Baltikum.

Om McAfee, Inc.

McAfee, ett helägt dotterbolag till Intel Corporation (NASDAQ: INTC), är världens största helt dedikerade IT-säkerhetsföretag. McAfee åtar sig att lösa även de svåraste säkerhetsutmaningarna globalt. Företaget levererar proaktiva och beprövade lösningar och tjänster som säkrar system, nätverk och mobila enheter världen över, vilket möjliggör för användare att koppla upp sig, surfa och handla säkrare på internet. Med hjälp av sin molnbaserade tjänst McAfee Global Threat Intelligence, som levererar hotdata, så kan McAfee utveckla innovativa produkter som möjliggör för hemanvändare, företag, offentlig sektor och tjänsteleverantörer att säkerställa att de efterlever regler och lagar och att deras information är skyddad, att avbrott förhindras, sårbarheter identifieras, och att deras säkerhet kontinuerligt övervakas och förbättras. http://www.mcafee.com