Mechanum Sverige AB

Mechanum blir If-Certifierad skadeverkstad

Pressmeddelande   •   Feb 27, 2013 10:26 CET

Den 26 februari 2013 blev Mechanum det sjunde företaget i Göteborg som If-Certifierades. Ceremonin ägde rum i Mechanums skadeverkstad i Partille med vice vd Lars Olsson som mottog certifieringen av Kent Öjerhed, regionchef på If och Jan Örjemark, inköpare/affärsutvecklare på If. If har 60 certifierade partners runt om i landet varav 19 i region Väst och de är marknadsledande när det gäller vagnskadegaranti. I och med certifieringen så ger If sitt fulla förtroende till Mechanum genom hela handläggningen av skadan vilket i sin tur gör att ärendet får en kortare beslutsväg och att besked kan ges snabbare till kund. Certifieringen innebär även att Mechanum kommer att bli förstahandsvalet för If:s handläggare när det gäller skadehantering av bilar inom ramen för Mechanums auktoriserade bilmärken. Hela certifieringsprocessen har tagit ungefär 1,5 år. Med certifieringen följer ett förpliktigande att leva upp till den höga standard gällande skadehantering som If har. Certifieringen innebär också att Mechanum fortsättningsvis kommer att arbeta ännu närmre If för att säkerställa så nöjda kunder som möjligt.

-  Tidigare aktörer som har blivit If-Certifierade har varit mycket positiva till certifieringen och den innebär även en ekonomisk lönsamhet på sikt, säger If:s regionchef Kent Öjerhed.

Mechanums skadeverkstad är auktoriserad för Saab, Opel, Volkswagen, Audi, Skoda, Volvo, Ford samt BMW och har 40 anställda som hanterar allt från skadebesiktning till reparationer av plast, plåt och lackskador. Anläggningen, som öppnades 2010 i Partille, är en av de största skadeverkstäderna i Göteborgsområdet och personalen arbetar i två-skift för att kunna hjälpa kunderna så snabbt som möjligt.

-  I och med certifieringen så har vi fått ytterligare bekräftelse på att vi håller en hög kvalitetsnivå i linje med våra generalagenters samt If:s krav på korrekta och säkra reparationer, säger Mechanums affärsområdeschef för skadeverkstad, Mathias Augustsson. Det har varit väldigt viktigt för oss att bli If-Certifierade. Det visar våra kunder, If och oss själva att Mechanum skadeverkstad på allvar arbetar med kvalité och säkra reparationer. Precis som för våra generalagenter som auktoriserar oss är det ytterligare en extern partner som genomlyst verksamheten och satt sin kvalitetstämpel på Mechanum skadeverkstad. Vi ser det som en stor milstolpe i samarbetet med If och vårt gemensamma arbete för att ta hand om If:s kunder på bästa möjliga sätt.

Mechanum är en auktoriserad verkstad för Saab, Opel, Volkswagen, Skoda, Audi, Volvo, Ford och BMW. Vi vill förändra kundens syn på vår bransch genom att erbjuda allt kunden behöver för sin bil till en kvalitets- och servicenivå som kunden aldrig tidigare upplevt. Vi har höga ambitioner både när det gäller hur vi tar hand om kundens bil, men också hur vi tar hand om våra kunder.