Drogfritt.nu

Med anledning av de allvarliga anklagelserna mot Drogfritt och de allvarliga felaktigheter som fått framföras kräver vi ett genmäle:

Pressmeddelande   •  Maj 14, 2012 11:44 CEST

Genmäle från Drogfritt

Mira Hjort och hennes så kallade experter vet inte vad de pratar om!

Den firade rockstjärnan och Cornelis tolkaren Hans Erik Dyvik Husby även kallad Hank Von Hell, stödjer aktivt Drogfritts förebyggande arbete sedan tre år. Han har själv blivit drogfri genom Narconons metoder och vet vad han pratar om till skillnad från Mira Hjorts "experter". Nu har han blivit ordentligt arg! Och han har fog för det.

"Jag har varit på alla sorters droger i 24 år och 12 år av dessa var jag på ersättningsdroger och psykofarmaka varav tre sorters SSRI preparat.

Jag blev som en psykotisk zombie och min erfarenhet är att droger förstör människors liv även om de är legala. När så en drogliberal  person som Björn Johansson försöker förhindra sanningen om droger till barn under titeln "expert" ställer jag följande fråga: Varför försöker han dölja fakta under sin "expert-titel"? Det verkar inte som han förespråkar ett drogfritt liv."

"När SvD ställer upp för att bagatellisera drogers skadliga effekter på vuxna och speciellt barn blir jag bara ledsen. Jag hoppas det svenska folket fattar att Björn Johnsson inte är deras barns bästa vän och jag kommer alltid att stödja Drogfritts arbete med att informera om droger till barn och ungdomar även om jag så måste föreläsa själv! "

Drogfritt har arbetat i över 20 år med att informera om droger och dess konsekvenser och vi har över 40 000 skriftliga utlåtande från elever och skolpersonal som bekräftar att arbetet är bra. Vi upprepar: 40 000 positiva utlåtande som vi kan visa upp! Vilken "evidensbaserad" metod kan uppvisa detta?

Det är ett hån mot Sveriges barn och deras föräldrar att de inte skall få sanningen om droger!  Det är ett direkt hot när drogliberalerna försöker stoppa oss från att göra detta arbete -  genom att ljuga, förminska och bagatellisera drogernas skadliga effekter på oss människor.

För påståendet om att droger inte kan fastna i fettet är FEL, påståendet att man inte kan få återtrippar / flash-backs är FEL, påståendet att man inte kan bli beroende av antidepressiva är FEL, påståendet att antidepressiva inte har biverkningar är FEL. Allt är FEL.

Vi har tillgång till flera rapporter och källor, även svenska sådana, som bekräftar detta. Det är gammal skåpmat och journalisten Mira Hjort har fått tillgång till detta men vägrar att nämna det.

– Vi på Drogfritt tror på en drogfri framtid och vi kommer fortsätta att sprida sanningen om drogernas effekter, säger Åsa Graaf ordförande på Drogfritt.

-------------------------------------

Åsa Graaf Ordförande för Drogfritt

Hans Erik Dyvik Husby är även tillgänglig för ytterligare kommentarer.

asa@drogfritt.nu

040- 631 30 77

Drogfritt.nu är en förening som arbetat i 20- år med att utbilda barn, ungdomar och vuxna om droger och dess effekter. Föreningen arbetar i hela landet och har utbildat 100 000- tals människor.