Ofwerman Imports

Med en vy över paradgatan

Pressmeddelande   •   Jul 16, 2013 13:21 CEST

Mr P är inne på sin andra säsong, och har lyckats blåsa liv i Götaplatsen - en plats i Göteborg som annars endast har fått leva upp vid idrottssegrar, studentfirande och enstaka utomhuskonserter. Restaurangen är välbesökt, och med sitt bistrotema är det menyn tillgänglig för de flesta. Inne i lokalen möts gästen av öppet kök, välkomnande bar samt en trevlig och öppen matsal. Uteserveringen ligger på en plan fylld med småstenar, och gjutjärnsmöblerna förstärker bistrokänslan under västkustsolen som ligger på från lunch till sen kväll.

I samråd med sin personal valde krögarna på Mr P att ta in vårt nyaste rosévin, Sand Tropez; ett citrusfriskt och ljust Provencevin gjort på 60% Cinsault, 35% Grenache och 5% Syrah. Nu kan man sitta på uteserveringen och avnjuta stadspulsen och solen precis nedanför Götaplatsen, ända till solen går ner över taken vid Kungsportsplatsen.

Maten har fått gott omdöme av flera tidningar, och det finns ofta många smakblandningar för den nyfiken uteätaren. Menyn är givetvis sommaranpassad, och under juli erbjuds á la carte från 11.00 - 23.00 istället för lunchmenyer.

Mr P delar sin vy över avenyn med Under Bar Himmel, Göteborgs största uteservering som ligger ovanpå Restaurang Fond. En utmärkt plats som erbjuder något för alla dem som söker en enklare utekväll. Det går att få allt från en hamburgare gjord på nymald högrev till löjrom med brioche.
Vi är mycket glada över förtroendet att leverera även till Under Bar Himmel - eftersom det nu går att avnjuta Sand Tropez över hela Götaplatsen.

Mr P tar inte bordsbokningar, och det är ofta svårt att få bord. Det gör dock inte så mycket eftersom borden omsätts i hygglig takt och den trevliga personalen tar väl hand om väntande gäster i baren.

Telefonnummer till Mr P: 031-160980
E-post: info@mr-p.se

Ofwerman Imports
Kastellgatan 18
Web: www.ofwermanimports.com
Epost: info@ofwermanimports.com

Ofwerman Imports startades 2009 med import av viner och
Ice Tropez® från Domaine Tropez, en vingård strax utanför St Tropez.

Dessa viner finns på Systembolagets Beställningssortiment:
Crazy Tropez Rosé 75cl: art#71235
Crazy Tropez Blanc 75cl: art#75293
Domaine Tropez Blanc 75cl: art#73063
Domaine Tropez Rosé 75cl: art#70290
Domaine Tropez Rosé Jeroboam 300cl:art#73062
Domaine Tropez White Rosé 75cl: art#73643
IceTropez® 27.5cl: art#88248
Sand Tropez 75cl: art#70293

Om du inte längre vill ha våra nyhetsbrev, vänligen skicka ett mail till unregister@ofwermanimports.com