erika tubbin

med HJÄRTER på hand

Pressmeddelande   •   Aug 12, 2013 12:19 CEST

erika tubbin bjuder på ett hjärtligt mönster för hösten 2013 - på brickor, handdukar, disktrasor, skrivhäften, presentpapper, vykort och handgjort smycke. En regnig kortspelseftermiddag med barnen gav inspiration till mönstret som böljar fram över produkterna. Allt svensktillverkat med miljösnälla metoder.

Och fortsättning följer, var så säker. Lagt kort ligger...

Kollektion HJÄRTER premiärvisas på Formex den 15-18/8 2013. erika tubbin finns i monter B04:48.

Klicka här för att se press/inspirationsbilder. Kontakta Erika Tubbin innan ev publicering.

Erika Tubbin är formgivare med trassligt hår och trassel på hjärnan. Smycken av silvertrådar har gett inspiration till mönster på allehanda produkter; allt från disktrasor till träskor, lampor och vykort. Alla smycken tillverkas för hand i ateljén i Norrköping. Övriga produkter tillverkas av kvalitetsföretag runt om i Sverige med så miljösnälla metoder som möjligt. Har arbetat heltid som formgivare i eget namn sedan 2005. erika tubbins produkter hittas hos en ständigt växande skara present- och inredningsbutiker runt om i Sverige och går i mindre omfattning på export till bland annat Nederländerna och Japan.

erika tubbin | trasslig design
smycken | inredningsdetaljer