Jabra

MED JABRA ARROW HEADSET FÄRDAS DU MED STIL OCH KOMFORT

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2010 15:24 CET

KÖPENHAMN, DANMARK;  juni 2009: Det helt nya Jabra ARROW-headsetet kombinerar automatisk volymkontroll med enkel och funktionelllösning för  lagring av headsetet. Det perfekta headsetet för förare som vill kunna besvara sina samtal med stil och komfort. Jabra ARROW är det senaste headsetet från Jabra, en världsledande tillverkare av headsetlösningar. Du kan vara säker på att höra vartenda ord utan problem samtidigt som du får en snygg och stilenlig design som kännetecknar de populära produkterna i Jabras JX-sortimentet.

När du är ute och kör vill du självklart inte bli distraherad av ett headset som aldrig håller riktigt den volymnivå du önskar. Tack vare den automatiska volymkontrollen på Jabra ARROW kan du glömma alla sådana bekymmer. Den smarta tekniken identifierar och justerar inkommande ljud i headsetet innan ljudet når användarens öra så att samtalsvolymen alltid är perfekt. DSP (Digital Signal Processing) är en teknik som är specifikt optimerad för användning i bil och som dämpar de omgivande ljuden så att personen i andra änden av samtalet enkelt kan höra varje ord.

På Jabra är vi väl medvetna om behovet av enkla lösningar i bilen och vi har därför utvecklat en headsetladdare och -hållare i ett. Du behöver bara placera Jabra ARROW i hållaren när det inte används så laddas det och du har garanterat ett starkt batteri när det kommer in viktiga samtal. Det är helt fritt från kablar, så du behöver inte oroa dig för att fastna i exempelvis växelspaken och missa samtal på grund av intrasslade kablar.

Jabra ARROW väger bara 9 gram och kombinerar det bästa när det gäller bekvämlighet och stil för problemfri kommunikation med vänner, familj och kolleger. De eleganta formerna är sammanfogade med tydliga vinklar för en sofistikerad look och möjligheten att välja mellan öronkrok och Ultimate Comfort Eargel™ gör att du alltid kan vara säker på att ha en lösning som sitter bekvämt, oavsett hur länge samtalet pågår.

Med Bluetooth® 2.1-anslutning är Jabra ARROW kompatibel med andra enheter som stöder Bluetooth® 1.1 eller högre. Headsetet kommer att finnas hos utvalda återförsäljare i Sverige, till en kostnad på cirka 600 kr.

Nyckelspecifikationer för Jabra ARROW:
• Bluetooth® 2.1 inklusive EDR och eSCO
• Justerar volymen automatiskt
• Brusreducering med DSP
• MultiUse – anslut till två enheter samtidigt
• Skydd mot akustisk chock
• Dedikerad strömbrytare
• Dubbel bärstil – Ultimate Comfort Eargels™ och flexibel öronkrok
• Samtalstid – upp till 4,5 timmar
• Standbytid – upp till 8 dagar
• Vikt – 9 gram
• Mått – 38 mm x 19 mm x 9,5 mm
• Laddare – bil, USB och adapter
• Bärrem

Mer information om Jabra finns på: www.jabra.com

LOKAL KONTAKT

John Bäckström
Försäljningschef

GLOBAL KONTAKT

Anne Raaen Rasmussen
Vice President, Mobile Division
(+45) 45 75  88 88

GN Netcom
Med Jabra är GN Netcom världsledande inom innovativa headsetlösningar. GN Netcom har omkring 1 000 anställda och säljkontor jorden runt och företaget utvecklar och marknadsför ett brett utbud av trådlösa headset för användare av mobiltelefoner och headset både med och utan sladd för kontaktcenter och kontorsanvändare. GN Netcoms affärsidé bygger även på tillverkning av originalutrustning (OEM). GN Netcom är ett dotterbolag till GN Store Nord A/S.

© 2009 GN Netcom A/S. Med ensamrätt. Jabra® är ett registrerat varumärke som tillhör GN A/S. Alla andra varumärken som förekommer häri tillhör sina respektive ägare. (Design och specifikationer kan ändras utan föregående meddelande).